Jelentős előrelépés a Henkel fenntarthatósági céljaiban
Henkel ma közzétette a 2023-as pénzügyi évre vonatkozó fenntarthatósági jelentését, amelyben beszámol a globális fenntarthatósági stratégiájának végrehajtásában elért eredményeiről, különösen a megújuló energia használata és a körforgásos gazdaság támogatásában. Emellett a vállalat folytatta elkötelezett munkáját egy fenntarthatóbb termékportfólió kialakításán, és tovább bővítette munkavállalói elkötelezettségi programját.
„A fenntarthatóság Céltudatos Növekedési Programunk központi pillére”
– mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.
„Különösen az ilyen kihívásokkal teli időszakban, mint a mostani, a fenntartható cselekvés fontosabb, mint valaha. Ezért folyamatosan dolgozunk fenntarthatósági céljaink megvalósításán, és büszke vagyok arra, hogy tavaly is nagyon jó előrehaladást értünk el. A vezető ESG minősítésekben elért kiváló eredményeink, mint például az ismét elért EcoVadis Platinum értékelés, azt mutatják, hogy jó úton járunk, és hogy erőfeszítéseinket elismerik.”
„Tavaly a környezetvédelmi és társadalmi hatásra vonatkozó kötelezettségvállalásaink előmozdítására összpontosítottunk”
– tette hozzá Sylvie Nicol, a Henkel Igazgatóságának emberi erőforrásokért, infrastruktúráért és fenntarthatóságért felelős tagja.
„Szeretném kiemelni a kulcsfontosságú nyersanyagok fenntartható beszerzése terén elért jelentős előrelépést, például a pálma- és pálmamagolaj tanúsítványt. Mindkét üzletágunkban nagy erőfeszítéseket tettünk a körkörös gazdasághoz való hozzájárulás terén is. Továbbra is kiálltunk a társadalmi igazságosság mellett, és világszerte bevezettük a nemi szempontból semleges szülői szabadságot minden munkavállaló számára.”
Jelentősen javuló fenntarthatósági teljesítmény
A Henkel „2030+ Fenntarthatósági Ambíciók Keretrendszer” egyértelmű vállalásokat és célokat határoz meg a vállalat globális fenntarthatósági stratégiájára vonatkozóan környezeti-, társadalmi- és felelős vállalatirányítási kérdésekben. A Henkel tavaly jelentős javulást ért el a klímavédelem területén, és a gyártás során keletkező CO2-kibocsátást termék/tonnára vetítve 61 százalékkal csökkentette (a 2010-es bázisévhez képest), miközben 89 százalékra növelte a megújuló forrásokból vásárolt villamos energia arányát. Emellett 2023-ban összesen 14 további gyárban állították át a termelést szén-dioxid-semleges termelésre. A nyersanyagokból és csomagolásból származó CO2-kibocsátás csökkentésében elért eredményekre építve, amelyek tavaly 17 százalékot tettek ki (termék tonnánként, a 2017-es bázisévhez képest), a Henkel kidolgozta a „nettó zéró” programot minden kibocsátási kategóriára.
A Henkel egyik fő célja a körforgásos gazdaság előmozdítása. Összességében a Henkel világszerte 19 százalékra növelte az újrahasznosított műanyag arányát fogyasztási cikkeinek csomagolásában. Kiemelkedő példa erre az újrahasznosított tartalom megduplázása 50 százalékra az európai univerzális folyékony mosószerek teljes portfóliójában, beleértve a Persil márkát is.
A Henkel folytatta a természeti erőforrások védelmére irányuló erőfeszítéseit is. Ez magában foglalja a nyersanyagok, például a pálmaolaj és a pálmamagolaj felelősségteljes felhasználását. 2023 végén a Henkel globális szükségleteinek 96 százalékát fenntarthatósági tanúsítvánnyal rendelkező pálma(mag)olajjal tudta fedezni, és elérte a 89 százalékos nyomon követhetőségi arányt a malomig. A pálmaolaj-termelésben részt vevő kistermelők támogatására különös hangsúlyt fektetve a Henkel, 10 éves együttműködését ünnepelte a Solidaridad fejlesztési szervezettel. A közös kezdeményezésekből már több mint 39 000 mezőgazdasági kistermelő részesült. A partnerség az elkövetkező években konkrét projekteken keresztül tovább bővül, többek között Kolumbiában és Indonéziában.
A sokszínűség, egyenlőség és befogadás területén a Henkel egyebek mellett azt a célt tűzte ki, hogy 2025-re minden vezetői szinten elérje a nemek közötti egyenlőséget. Tavaly a nők aránya a vezetői pozíciókban 39,5 százalékra nőtt. A nagyobb egyenlőség és családbarát szemlélet iránti elkötelezettség részeként a Henkel nemi szempontból semleges szülői szabadság programot vezetett be. Az új irányelv világszerte minden munkavállaló számára 100 százalékos, nyolchetes fizetett szülői szabadságot garantál, melynek feltétele kizárólag a gyermekgondozói státusz.
Fenntartható termékportfólió továbbfejlesztése
Az elmúlt évben a Henkel tovább dolgozott termékportfóliójának fenntartható átalakításán. Ennek egyik példája az Adhesive Technologies üzletág egyik projektje. Az üzletág továbbfejlesztette belső értékelési módszertanát, hogy nagyobb átláthatóságot biztosítson termékportfóliója fenntarthatósági teljesítményét illetően. Az értékelés eredményei a portfóliómenedzsment részét képezik, mely támogatja a kibocsátáscsökkentést és a körkörös gazdaságot lehetővé tevő új megoldások alkalmazását.
A Consumer Brands üzletágban a Henkel 2023-ban elindította az „It starts with us” kezdeményezést. A cél az, hogy a mindennapi életben egyszerű javaslatokkal – például a mosógép ECO programjának kiválasztásával – segítsék a fogyasztókat abban, hogy erőforrás-takarékosabb módon használják termékeiket.
A fenntarthatóság területén elért eredmények és előrelépések külső elismerése
A korábbi évekhez hasonlóan a Henkel 2023-as fenntarthatósági teljesítményét több minősítő ügynökség is elismerte, többek között az EcoVadis, amely a Henkelt az értékelt vállalatok legjobb 1 százalékába sorolta, és a Sustainalytics.
Globális elkötelezettségi program kibővítve
A 2022-ben globálisan bevezetett „Sustainability at Heart” program részeként a Henkel célja, hogy tovább ösztönözze munkavállalói elkötelezettségét a fenntarthatóság iránt, és ezért 2023-ban kibővítette képzési kínálatát. Már több mint 10 000 munkavállaló vett részt egy alapképzésen, amely e-learning formájában számos nyelven és újonnan kifejlesztett formátumban a gyárakban dolgozók számára is elérhető. Emellett vannak mélyreható képzések is, valamint egy új, Fenntarthatósági Inkubátor Labor is rendelkezésre áll. Ez utóbbi egy olyan formátum, amely lehetőséget ad a munkavállalóknak, hogy saját fenntarthatósági ötleteiken dolgozzanak.
Kapcsolódó cikkeink
Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >