Jelentős árbevétel-emelkedéssel számol a Hipp Kft.
A tavalyi, 10 milliárdot meghaladó után 11 milliárdos árbevétellel számol az idei évre a bio bébiételeket és -italokat gyártó Hipp Kft. – közölte az MTI-vel Bódi Csaba ügyvezető igazgató, jelezve, hogy éveken belül bővíteni készülnek az üzemet.
Mint mondta, a gyártás elindulása utáni első teljes évben 8, tavaly már 86 millió, átlagosan 190 grammos üveget töltöttek meg a társaság egyetlen magyarországi üzemében; eközben 65-ről 170-re emelkedett az alkalmazottak száma.
Az első, 3000 négyzetméteres üzem mellé 2009-ben társult egy újabb, 4800 négyzetméteres csarnok, ezzel összesen 90 millió üvegre emelkedett a kapacitás; ezt várhatóan jövőre érik el.
Az MTI további fejlesztésekkel kapcsolatos kérdésére Bódi Csaba kijelentette, „valamilyen beruházás várható egy, maximum két éven belül” a hanságligeti üzemben, ahol már folyik a bővítés előkészítése; az ügyvezető igazgató arról beszélt: több opció van ugyanis, de racionalitása egy 30-40 millió darabos kapacitás-bővítésnek van, ami 30-40 fős létszám-bővülést jelenthet.
Ez utóbbi kapcsán megemlítette, részben a környék roppantul alacsony munkanélküliségi mutatója miatt komoly probléma szakképzett alkalmazottakat találni, ezért harmadik éve gyakorlati képzőhelyként fogadnak szakközépiskolásokat, hogy a legtehetségesebbeknek aztán állást kínáljanak. Emlékeztetett arra: a Hipp-csoportnak Ausztriában, Horvát-, Magyar- Német- és Oroszországban van gyára.
Bódi Csaba arról is beszámolt, hogy a cég mintegy hatvanmillió forintból átalakította hanságligeti gyárát, amelynek eredményeként olaj helyett cseppfolyós gázzal fűtenek. Így 15 százalékkal csökken a jelenleg több mint 170 embert foglalkoztató, tavaly több mint 10 milliárdos árbevételű társaság fűtési költsége. Ez éves szinten körülbelül 60 millió forintos megtakarítást jelent. Ugyanakkor ötödével csökkent a szén-dioxid-kibocsátás, korom pedig egyáltalán nem keletkezik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >