Jelentett a McDonald's
A McDonald's az összes fontos profitsoron alulmúlta az egy évvel korábbi teljesítményét és az elemzők várakozását. A fogyasztói szokások megváltozása, a visszaeső kereslet, a negatív devizahatás és a társaságnál végrehajtott átalakítások kivétel nélkül erodálták a cég első negyedéves eredményét. A vállalat papírjai ennek ellenére erősödnek az amerikai piacok nyitása előtt, ami elsősorban azzal magyarázható, hogy a menedzsment bejelentette, hogy május 4-én előáll azzal az akciótervvel, ami kedvező irányba viheti a társaság működését.
A McDonald's azon üzleteinél, amelyek egy évnél régebben vannak nyitva 2,3 százalékkal csökkent az értékesítés döntően a fogyasztói szokások megváltozásának hatására. A gyorsétterem-lánc konszolidált árbevétele pedig 11 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest a negatív devizahatás miatt. A cégcsoport legjelentősebb piacán, Amerikában 2,6 százalékkal esett az értékesítés, míg Európában 0,6 százalékkal és a többi összevont régióban 8,3 százalékkal (Kínában és Japánban élelmiszerbotrányok is csökkentették a keresletet). A visszaeső kereslet és menedzsment által végrehajtott szerkezetátalakítási költségek hatására pedig az üzemi eredmény 28 százalékkal esett. Az átszervezések keretében 220 gyorsétterem került bezárásra, legtöbbjük az Egyesült Államokban, Kínában és Japánban. Jó előjel viszont, hogy az értékesítés, általános és adminisztratív költségek 5 százalékkal csökkentek.
A fenti tényezők hatására a cég nettó eredménye és az egy részvényre jutó nyeresége is jelentősen csökkent, ráadásul az összes fontos soron alulmúlta az elemzői várakozásokat is (egyedül az árbevétel szintjén tudta teljesíteni a várakozásokat).
A menedzsment bejelentette, hogy május 4-én elő fog állni azzal a tervezettel, ami várakozásaik szerint megfordítja a cégcsoport működésénél tapasztalható negatív folyamatokat. A tervet már a McDonald's új vezérigazgatója, Steve Easterbrook fogja ismertetni. A cég részvényárfolyama több mint 2 százalékot (97 dollár közelében jár) erősödött az amerikai nyitás előtt. A negyedéves számokat aligha adhatnak okot az örömre, az erősödés vélhetően az átalakítási terveknek szól. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
McDonald’s visszahódítási stratégia: megérkezett a McValue
A McDonald’s, az Egyesült Államok legnagyobb gyorsétteremlánca, új menükoncepcióval próbálja…
Tovább olvasom >Összezavarhatják az élelmiszercímkék a fogyasztókat egy uniós jelentés szerint
Az Európai Számvevőszék új jelentése szerint az élelmiszercímkék kavalkádja nem…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl a 2025-ös férfi kézilabda-bajnokság ™ partnere
A Lidl továbbra is támogatja a kézilabda-közösséget és a 2025-ös…
Tovább olvasom >Színpadon a Halott Pénz: megérkezett az Unicum Akusztik 4. adása!
Különleges hangulatot és izgalmas kollaborációt csempész a télbe az Unicum…
Tovább olvasom >Hamis JYSK webshopok terjednek az interneten: ezekről ismerhetők fel a csalók
Online vásárolni meglehetősen egyszerű és kényelmes, azonban sajnos gyakran kockázatokat…
Tovább olvasom >