Jelentett a Henkel
Csökkent a harmadik negyedévben a Henkel német háztartás-vegyipari és kozmetikai konszern működési eredménye és nyeresége, csaknem változatlan értékesítési árbevétel mellett.
A cég honlapján közzétett beszámoló szerint a Henkel a harmadik negyedévben 5,077 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, kissé magasabbat a 2018 harmadik negyedévi 5,037 milliárd eurónál. Összehasonlítható alapon ugyanakkor a bevétel 0,3 százalékkal csökkent.
A működési eredmény (EBIT) 774 millió euróra csökkent 833 millió euróról, egyszeri tételektől megtisztítva pedig 850 millió euróra 926 millió euróról. A társaság bevételarányos jövedelmezősége egyszeri tételektől megtisztítva 16,7 százalékra csökkent 18,4 százalékról. Az elsőbbségi részvényekre jutó nyereség 1,43 euróra csökkent az idei harmadik negyedévben a 2018 harmadik negyedévi 1,58 euróról.
A Henkel az év első kilenc hónapjában is a harmadik negyedévihez hasonló teljesítményt nyújtott: értékesítési árbevétele nem változott, működési eredmény és nyeresége csökkent. Az első kilenc havi bevétel szinte változatlan lett, 15 milliárd euró. Az egy részvényre jutó nyereség 4,20 euróra csökkent 4,59 euróról.
A Henkel harmadik negyedévi és első kilenc havi eredményének a romlását a nehezedő piaci környezet mellett elsősorban a fogyasztási cikkek üzletágban végrehajtott és folytatódó kapacitásnövelő beruházásai és az év elején bejelentett digitalizációs programja költségvonzatainak tulajdonítja.
A harmadik negyedévben eltérő eredményről számoltak be a Henkel különböző üzletágai Hans Van Bylen, a Henkel igazgatóságának elnökének összefoglalója szerint. Elmondta: a ragasztás technológiai (Adhesive Technologies) üzletág fejlődését a kulcsfontosságú iparágak keresletének további jelentős csökkenése befolyásolta. Ennek ellenére az üzletág erőteljes teljesítményt nyújtott, és a cégen belül magas, 19,1 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget ért el az előző évi 19,6 százalék után.
„A márkákba és az innovációkba történő további beruházásaink első pozitív hatásai ellenére a Beauty Care (kozmetikai) üzletág fejlődése az előző évi alatt volt” – tette hozzá. Az üzletág 14,8 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget ért el 18,3 százalék után. A professzionális kozmetikumok üzletága fenntartotta pozitív fejlődését, kiskereskedelmi üzletágat azonban hátrányosan érintette a lassuló növekedés Nyugat-Európában.
„A Laundry & Home Care (háztartás-vegyipari) területén az innovációk sikeres bevezetése hozzájárult a pozitív fejlődéshez” – mondta Hans Van Bylen, a Henkel igazgatóságának elnöke. Az üzletág csekély forgalomnövekedés mellett nominálisan 254 millió euró működési eredményt ért el a harmadik negyedévben, nagyobbat az egy évvel korábbi 248 millió eurónál. Egyszeri tételekkel a bevételarányos jövedelmezősén nem változott, 15,1 százalék volt, egyszeri tételek nélkül viszont 15,9 százalékra csökkent 17,9 százalékról.
A folyó pénzügyi évre vonatkozóan a Henkel a negyedéves beszámoló alkalmából megerősítette korábban tett előrejelzését. A csoport egésze eszerint nulla-kétszázalékos szerves árbevétel-növekedésre számíthat az idén. Az Adhesive Technologies esetében az árbevétel mínusz egy és plusz egy százalékkal térhet el az előző évitől. A Beauty Care üzletág árbevétele mínusz kettő és nulla százalékkal változhat a tavalyihoz képest. A Laundry & Home Care üzletág esetében viszont kettő-négy százalékos forgalomnövekedés várható. A bevételarányos jövedelmezőség a csoport estében 16-17 százalék lehet a folyó pénzügyi évben. Az egy részvényre jutó nyereség pedig „közepes egyszámjegyű” százalékos mértékben csökkenhet az előző évihez képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >100%-ban megújuló energiára vált a Henkel kenyai gyártóüzemében
Teljesen megújuló energiára állt át a Henkel kenyai gyártóüzemében, amely…
Tovább olvasom >A Henkel jó szerves árbevétel-növekedést és nagyon erős eredményjavulást ért el 2024 első felében
2024 első félévében a Henkel jó szerves árbevétel-növekedést és nagyon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >