Jelentett a Henkel
Csökkent a harmadik negyedévben a Henkel német háztartás-vegyipari és kozmetikai konszern működési eredménye és nyeresége, csaknem változatlan értékesítési árbevétel mellett.
A cég honlapján közzétett beszámoló szerint a Henkel a harmadik negyedévben 5,077 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, kissé magasabbat a 2018 harmadik negyedévi 5,037 milliárd eurónál. Összehasonlítható alapon ugyanakkor a bevétel 0,3 százalékkal csökkent.
A működési eredmény (EBIT) 774 millió euróra csökkent 833 millió euróról, egyszeri tételektől megtisztítva pedig 850 millió euróra 926 millió euróról. A társaság bevételarányos jövedelmezősége egyszeri tételektől megtisztítva 16,7 százalékra csökkent 18,4 százalékról. Az elsőbbségi részvényekre jutó nyereség 1,43 euróra csökkent az idei harmadik negyedévben a 2018 harmadik negyedévi 1,58 euróról.
A Henkel az év első kilenc hónapjában is a harmadik negyedévihez hasonló teljesítményt nyújtott: értékesítési árbevétele nem változott, működési eredmény és nyeresége csökkent. Az első kilenc havi bevétel szinte változatlan lett, 15 milliárd euró. Az egy részvényre jutó nyereség 4,20 euróra csökkent 4,59 euróról.
A Henkel harmadik negyedévi és első kilenc havi eredményének a romlását a nehezedő piaci környezet mellett elsősorban a fogyasztási cikkek üzletágban végrehajtott és folytatódó kapacitásnövelő beruházásai és az év elején bejelentett digitalizációs programja költségvonzatainak tulajdonítja.
A harmadik negyedévben eltérő eredményről számoltak be a Henkel különböző üzletágai Hans Van Bylen, a Henkel igazgatóságának elnökének összefoglalója szerint. Elmondta: a ragasztás technológiai (Adhesive Technologies) üzletág fejlődését a kulcsfontosságú iparágak keresletének további jelentős csökkenése befolyásolta. Ennek ellenére az üzletág erőteljes teljesítményt nyújtott, és a cégen belül magas, 19,1 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget ért el az előző évi 19,6 százalék után.
„A márkákba és az innovációkba történő további beruházásaink első pozitív hatásai ellenére a Beauty Care (kozmetikai) üzletág fejlődése az előző évi alatt volt” – tette hozzá. Az üzletág 14,8 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget ért el 18,3 százalék után. A professzionális kozmetikumok üzletága fenntartotta pozitív fejlődését, kiskereskedelmi üzletágat azonban hátrányosan érintette a lassuló növekedés Nyugat-Európában.
„A Laundry & Home Care (háztartás-vegyipari) területén az innovációk sikeres bevezetése hozzájárult a pozitív fejlődéshez” – mondta Hans Van Bylen, a Henkel igazgatóságának elnöke. Az üzletág csekély forgalomnövekedés mellett nominálisan 254 millió euró működési eredményt ért el a harmadik negyedévben, nagyobbat az egy évvel korábbi 248 millió eurónál. Egyszeri tételekkel a bevételarányos jövedelmezősén nem változott, 15,1 százalék volt, egyszeri tételek nélkül viszont 15,9 százalékra csökkent 17,9 százalékról.
A folyó pénzügyi évre vonatkozóan a Henkel a negyedéves beszámoló alkalmából megerősítette korábban tett előrejelzését. A csoport egésze eszerint nulla-kétszázalékos szerves árbevétel-növekedésre számíthat az idén. Az Adhesive Technologies esetében az árbevétel mínusz egy és plusz egy százalékkal térhet el az előző évitől. A Beauty Care üzletág árbevétele mínusz kettő és nulla százalékkal változhat a tavalyihoz képest. A Laundry & Home Care üzletág esetében viszont kettő-négy százalékos forgalomnövekedés várható. A bevételarányos jövedelmezőség a csoport estében 16-17 százalék lehet a folyó pénzügyi évben. Az egy részvényre jutó nyereség pedig „közepes egyszámjegyű” százalékos mértékben csökkenhet az előző évihez képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ruhák, illatok, érzelmek
Hogyan lehet egy öblítő egyszerre hatékony, illatos és fenntartható? A…
Tovább olvasom >Eladja a Henkel észak-amerikai Retailer Brands üzletágát
A 2022 februárjában bejelentett portfólióoptimalizálási stratégiája keretében most megállapodást kötött…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >