Jelentett a Coca-Cola
Kedden tette közzé harmadik negyedéves beszámolóját a Coca-Cola, a társaság bevétele 9,2 százalékkal 8,245 milliárd dollárra csökkent a korábbi év hasonló időszakával összehasonlítva, amelyet a Coca-Cola a társaság tulajdonában álló palackozási franchise átalakításával magyarázott – írja a portfolio.hu.
A cég harmadik negyedéves bevétele azonban így is felülteljesítette az elemzői konszenzus által várt 8,161 milliárd dolláros értéket.
Az üdítő értékesítések 2 százalékkal nőttek a negyedévben, a bővülést a Coca-Cola eladások bővülése mellett az alacsony kalóriatartalmú Fanta és Sprite eladások erős növekedése is segítette.
A társaság működési eredménye 13 százalékkal 2,526 milliárd dollárra emelkedett a harmadik negyedévben a bázisidőszak 2,245 milliárdos értékével szemben, míg a Reuters elemzői konszenzusa 2,587 milliárd dolláros működési eredményt várt.
A társaság adózott eredménye 30 százalékkal 1,88 milliárd dollárra emelkedett a harmadik negyedévben.
A Coca-Cola a 2018-as üzleti évre vonatkozóan megerősítette a legalább 4 százalékos bevétel növekedési előrejelzését, míg a társaság szintén megerősítette az idei évre vonatkozó, 8-10 százalékos EPS növekedési előrejelzését.
A negyedév folyamán a Coca-Cola bejelentette, hogy megvásárolja a világ második legnagyobb kávézóláncát, a Costát, az akvizícióval a vállalat az 500 milliárd dolláros forró üdítők piacán kívánja megvetni a lábát. A Costa felvásárlásával a Coca-Cola egy újabb lépést tett a globális kávéplatformjának kiépítése felé, az akvizíció a Costa ellátási láncán keresztül megfelelően erősíti majd a vállalat jelenlegi folyamatait.
A társaság a negyedévben mindemellett stratégiai megállapodást kötött a sportitalokat előállító BodyArmorral, amelytől a Coca-Cola saját sportital-portfólióját kívánja kiegészíteni. A Coca-Cola negyedévben mindemellett megvásárolta az ausztrál kombucha teájáról ismer cége, a Organic & Raw Trading corporationt.
A Coca-Cola a negyedévben fontos személyi változásokat is végrehajtott, a társaság új operatív vezetője Brian Smith lett, ami a társaság vezérigazgatója, James Quincey szerint hozzájárulnak majd a társaság átalakításához és a vállalat további sikereihez is. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Visszatérnek a Coca-Cola ikonikus „neves” palackjai!
Emlékszel még arra, amikor a saját vagy szeretteid nevét szúrhattad…
Tovább olvasom >Megduplázná eredményét a Waberer’s 2031-re
A kihívások ellenére rekord eredménnyel zárta a tavalyi évet a…
Tovább olvasom >Brandépítés a fesztiválokon
A fesztiválok mára a márkák számára nem csupán szponzorációs felületek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >