Kissé javult a fogyasztói hangulat szeptemberben az Egyesült Államokban
Javult valamelyest a fogyasztói hangulat szeptemberben az Egyesült Államokban a Michigan egyetem felmérése szerint, bár az aktuális helyzet megítélése romlott a megkérdezettek körében, kilátásaikat viszont kedvezőbben ítélték meg.

Valamivel optimistábbak lettek az amerikai fogyasztók
A Michigan egyetem havi rendszeres fogyasztói hangulati felmérésének előzetes értékelése alapján némi javulás volt tapasztalható szeptemberben az augusztusihoz képest, bár kevesebb a vártnál. A hangulatindex az augusztusi 70,3 pontról a várt 72,0 pont helyett 71,0 pontra emelkedett.
A megkérdezettek az aktuális helyzetet 77,1 pontra értékelték, ez romlás az augusztusi 78,5 ponthoz képest. A fél évre előretekintő kilátások azonban kedvezőbb értékelést kaptak, az index az augusztusi 65,1 pontról 67,1 pontra ment fel.
A tartós fogyasztási cikkel beszerzése iránt tanúsított hajlandóságot számszerűsítő mutató értéke a most elértnél viszont csak egyszer, 1980-ban állt alacsonyabban. Az olyan nagyértékű vagyontárgyak, mint a saját lakás, járművek és berendezési tárgyak beszerzésének a lehetőségét értékelő mutatószám mindhárom esetben rekordközeli mélységbe esett az elszabadult árakra reagálva.
A hosszú távú gazdasági kilátások mutatószáma egy évtizede a legalacsonyabb lett. A megkérdezettek egy éves inflációs várakozása 4,7 százalékra emelkedett az augusztusi 4,6 százalékról, a hosszú távú pedig nem változott, továbbra is 2,9 százalék.
Egy évvel ezelőtt, 2020 szeptemberében még több mint tíz százalékkal magasabban állt mindhárom mutató. A fogyasztói hangulatindex 80,4 ponton, az aktuális helyzet megítélésének az indexe 87,8 ponton, a kilátások megítélésének a mutatószáma pedig 75,6 ponton. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Új piacokat keres az EU az élelmiszeripar számára
Az amerikai piac kiesése komoly kihívást jelent az Európai Unió…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Budapest nem tudja megtartani a prémium utazót – Interjú Holczinger Zoltánnal a magyar légiközlekedés és turizmus kihívásairól
A nemzeti légitársaság hiánya, a fapados dominancia és a luxusturizmus…
Tovább olvasom >