Kissé javult a fogyasztói hangulat szeptemberben az Egyesült Államokban
Javult valamelyest a fogyasztói hangulat szeptemberben az Egyesült Államokban a Michigan egyetem felmérése szerint, bár az aktuális helyzet megítélése romlott a megkérdezettek körében, kilátásaikat viszont kedvezőbben ítélték meg.

Valamivel optimistábbak lettek az amerikai fogyasztók
A Michigan egyetem havi rendszeres fogyasztói hangulati felmérésének előzetes értékelése alapján némi javulás volt tapasztalható szeptemberben az augusztusihoz képest, bár kevesebb a vártnál. A hangulatindex az augusztusi 70,3 pontról a várt 72,0 pont helyett 71,0 pontra emelkedett.
A megkérdezettek az aktuális helyzetet 77,1 pontra értékelték, ez romlás az augusztusi 78,5 ponthoz képest. A fél évre előretekintő kilátások azonban kedvezőbb értékelést kaptak, az index az augusztusi 65,1 pontról 67,1 pontra ment fel.
A tartós fogyasztási cikkel beszerzése iránt tanúsított hajlandóságot számszerűsítő mutató értéke a most elértnél viszont csak egyszer, 1980-ban állt alacsonyabban. Az olyan nagyértékű vagyontárgyak, mint a saját lakás, járművek és berendezési tárgyak beszerzésének a lehetőségét értékelő mutatószám mindhárom esetben rekordközeli mélységbe esett az elszabadult árakra reagálva.
A hosszú távú gazdasági kilátások mutatószáma egy évtizede a legalacsonyabb lett. A megkérdezettek egy éves inflációs várakozása 4,7 százalékra emelkedett az augusztusi 4,6 százalékról, a hosszú távú pedig nem változott, továbbra is 2,9 százalék.
Egy évvel ezelőtt, 2020 szeptemberében még több mint tíz százalékkal magasabban állt mindhárom mutató. A fogyasztói hangulatindex 80,4 ponton, az aktuális helyzet megítélésének az indexe 87,8 ponton, a kilátások megítélésének a mutatószáma pedig 75,6 ponton. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >A kereskedelemben is érződik a madárinfluenza hatása
Az Egyesült Államok egyre súlyosabb tojáshiánnyal küzd, mivel a madárinfluenza…
Tovább olvasom >Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >