Javult kissé a fogyasztói hangulat augusztusban az Egyesült Államokban
Összességében kevéssé változott, de a várt romlás helyett kissé javult augusztusban a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban a Michigan Egyetem havi rendszeres felmérésének előzetes adatai alapján.
A fogyasztói hangulatindex 72,8 pontra emelkedett augusztusban az előző havi 72,5 pontról és a várt 72,0 pont helyett.
Az index összetevői közül várakozásokat számszerűsítő mutató javult, 66,6 pontra emelkedett 65.9 pontról, az aktuális helyzetet értékelő mutató viszont romlott, 82,5 pontra csökkent 82,8 pontról.
A fogyasztói hangulatindex 18,9 százalékkal állt az egy évvel korábbi alatt, az aktuális kondíciók megítélése pedig 21,7 százalékkal, a kilátások megítélése pedig 16,8 százalékkal marad el a 2019 augusztusitól.
Richard Curtin, a kutatás vezetője a felmérés megállapításait összefoglalva kiemelte, hogy a fogyasztók kedvezőtlen gazdasági környezetre számítanak nem csak egyéves távlatban, de úgy gondolják, hogy a gazdaság ötéves távlatban sem fog tudni folyamatos növekedési pályára lépni. A munkanélküliség csökkenésének üteme várakozásaik szerint lassulni fog, az infláció pedig gyorsulni. Az év második felében megindult a fogyasztási kiadások növekedése, de a felmérésbe bevontak véleménye szerint ez még koránt sem hozza el a recesszió végét. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >