Javult az ifo áprilisi német üzleti hangulatindexe
A várt romlás helyett javult áprilisban az ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe, miután márciusban drasztikusan esett, mert az Ukrajna ellen indított orosz háború hatására romlottak a kilátások.
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e. V.) havi rendszerességgel végzett felmérésében az áprilisi üzleti hangulatindex 91,8 pontra javult a márciusi 90,8 pontról. A márciusi érték tavaly január óta a legalacsonyabb volt és 7,7 ponttal zuhant februárhoz képest.
Szakértők romló áprilisi mutatóra, 89,1 pontra számítottak.
A hangulatindex mindkét összetevője, az aktuális környezetről alkotott véleményt és a hat hónapra előretekintő várakozásokat számszerűsítő mutató értéke is emelkedett márciushoz képest.
Az aktuális kondíciók értékelése 97,2 pontra ment fel áprilisban a márciusi 97,1 pontról. Elemzők azt várták, hogy a mutató 95,8 pontra süllyed.
A kilátások megítélésének mutatója a várt 83,5 pontnál jóval magasabb, 86,7 pont lett és meghaladta a márciusi 84,9 pontot is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >