Javult az Ecostat kis- és középvállalati konjunktúra-indexe
Derűlátóbbak lettek várakozásaikat tekintve a hazai kkv-k, derült ki az Ecostat konjunktúra-indexéből. A következő negyedévre szóló termelési előrejelzés október óta a legkedvezőbb, a cégek 22 százaléka növekvő, 44 százaléka stabil teljesítményre számít.
Az Ecostat kis- és középvállalati konjunktúra-indexe 2009 júliusában 65,1 százalékon áll, az előző havi értékhez képest ez több mint 3 százalékos emelkedés. Júliusban a hazai tulajdonú vállalatok a korábbinál valamivel derűlátóbban értékelték működési esélyeiket, teljesítményük várható alakulását. Bizakodásukat azokra a több irányból érkező szakértői prognózisokra alapozzák, amelyek év végére kisebb visszaeséssel számolnak, és a recesszió enyhülését vetítik előre az év utolsó hónapjaira.
Az elmúlt negyedévben a hazai kis- és középvállalkozások 21 százalékának termelése növekedett az előző hónapokéhoz képest. Csökkenő teljesítményről 42 százalékuk adott számot, változatlant több mint egyharmaduk tudott elérni. A cégek válaszainak megoszlása közel áll a januári eredményhez, asz utóbbi félévben a legkedvezőbb visszajelzésnek minősíthető.
Fél éven belül a kkv-k 56 százaléka stabil, 27 százalékuk csökkenő kereslettel számol belföldi piacain. Export viszonylatban gyengébb lehetőségekkel kalkulál többségében hazai tulajdonú cégek 20 százaléka, növekvő igényekben bízik 32 százalékuk.
A júliusi felmérés szerint a hazai cégek 29 százaléka tervezi egy éven belül új beruházás indítását, ez 3-4 százalékponttal szélesebb kör, mint az előző hónapokban mért arány. Pénzügyi helyzete várható változásáról pesszimistán nyilatkozott a kkv-k egyharmada, kismértékű javulással mindössze 17 százalékuk számol – olvasható a Menedzsment Fórumban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >