Javult az amerikai fogyasztók hangulata
Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban májusban a Michigan egyetem rendszeres havi felmérésének pénteken közzétett végleges adatai szerint.
Az átfogó fogyasztói hangulatindex 94,7 pontra emelkedett a márciusi 91,0 pontról. Az adat mindamellett elmarad a várakozásoktól és az első becsléstől is, az elemzők 95,4 pontra számítottak, a Michigan egyetem pedig előzetesen 95,8 pontot jelzett.
Az aktuális helyzet megítélését mutató alindex 109,9 pontra emelkedett az áprilisi 106,7 pontról, a fogyasztói várakozásokat tükröző mutató pedig 77,6 pontról 84,9 pontra ment föl.
Áprilisban romlott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban, a Michigan egyetem átfogó indexe 89 pontra csökkent a márciusi 91 pontról.
A Michigan egyetem átfogó hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mutató az amerikai hazai össztermék fő alkotóeleme, a lakossági fogyasztás változásának megbecsüléséhez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >