Javult az amerikai fogyasztói hangulat szeptemberben
Sokat javult az amerikai fogyasztók hangulata szeptemberben – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből.
A fogyasztói hangulatindex 100,1 pontra emelkedett az augusztusi 96,2 pontról. Elemzők kicsit jobb, az előzetes értékkel megegyező szintre, 100,8 pontra számítottak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 90,5 pontra nőtt az augusztusi 87,1 pontról, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 110,3 pontról 115,2 pontra kúszott fel.
A fogyasztók hangulata rendkívül kedvezően alakult szeptemberben, amit jól mutat az is, hogy 2004 januárja óta ez volt a harmadik hónap, amelyben 100 pont fölé került a hangulatindex értéke.
Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében kiemelte: a gazdasági növekedés kedvező hatásai mostanra már minden társadalmi réteget elértek. Minden háztartás nagyon bízik abban, hogy az év hátralevő részében javul személyes pénzügyi helyzete. A fogyasztók arra számítanak, hogy továbbra is növekszik a gazdaság és lassú ütemben folytatódik a munkanélküliség csökkenése. A megkérdezettek a gazdaságra potenciálisan negatív hatást gyakorló egyetlen tényezőként csak a vámtarifákat említették. Az adatokból arra lehet következtetni, hogy reálértéken számolva 2,6 százalékkal növekednek a személyes fogyasztási kiadások az év hátralévő részében és a jövő év elején is – mutatott rá Curtin.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >