Javult az amerikai fogyasztói hangulat szeptemberben
Sokat javult az amerikai fogyasztók hangulata szeptemberben – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből.
A fogyasztói hangulatindex 100,1 pontra emelkedett az augusztusi 96,2 pontról. Elemzők kicsit jobb, az előzetes értékkel megegyező szintre, 100,8 pontra számítottak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 90,5 pontra nőtt az augusztusi 87,1 pontról, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 110,3 pontról 115,2 pontra kúszott fel.
A fogyasztók hangulata rendkívül kedvezően alakult szeptemberben, amit jól mutat az is, hogy 2004 januárja óta ez volt a harmadik hónap, amelyben 100 pont fölé került a hangulatindex értéke.
Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében kiemelte: a gazdasági növekedés kedvező hatásai mostanra már minden társadalmi réteget elértek. Minden háztartás nagyon bízik abban, hogy az év hátralevő részében javul személyes pénzügyi helyzete. A fogyasztók arra számítanak, hogy továbbra is növekszik a gazdaság és lassú ütemben folytatódik a munkanélküliség csökkenése. A megkérdezettek a gazdaságra potenciálisan negatív hatást gyakorló egyetlen tényezőként csak a vámtarifákat említették. Az adatokból arra lehet következtetni, hogy reálértéken számolva 2,6 százalékkal növekednek a személyes fogyasztási kiadások az év hátralévő részében és a jövő év elején is – mutatott rá Curtin.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >