Javult az amerikai fogyasztói hangulat szeptemberben
Sokat javult az amerikai fogyasztók hangulata szeptemberben – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből.
A fogyasztói hangulatindex 100,1 pontra emelkedett az augusztusi 96,2 pontról. Elemzők kicsit jobb, az előzetes értékkel megegyező szintre, 100,8 pontra számítottak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 90,5 pontra nőtt az augusztusi 87,1 pontról, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 110,3 pontról 115,2 pontra kúszott fel.
A fogyasztók hangulata rendkívül kedvezően alakult szeptemberben, amit jól mutat az is, hogy 2004 januárja óta ez volt a harmadik hónap, amelyben 100 pont fölé került a hangulatindex értéke.
Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében kiemelte: a gazdasági növekedés kedvező hatásai mostanra már minden társadalmi réteget elértek. Minden háztartás nagyon bízik abban, hogy az év hátralevő részében javul személyes pénzügyi helyzete. A fogyasztók arra számítanak, hogy továbbra is növekszik a gazdaság és lassú ütemben folytatódik a munkanélküliség csökkenése. A megkérdezettek a gazdaságra potenciálisan negatív hatást gyakorló egyetlen tényezőként csak a vámtarifákat említették. Az adatokból arra lehet következtetni, hogy reálértéken számolva 2,6 százalékkal növekednek a személyes fogyasztási kiadások az év hátralévő részében és a jövő év elején is – mutatott rá Curtin.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >