Javult az amerikai fogyasztói bizalom
Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban novemberben a Reuters hírügynökség és a Michigan egyetem rendszeres havi felmérésének szerdán közzétett végleges adatai szerint.
Az átfogó fogyasztói hangulatindex 91,3 pontra emelkedett az októberi 90,0 pontról. Elemzők viszont 93,0 pontra számítottak a novemberi előzetes 93,1 pont után. A végleges, 91,3 pontos adat megközelíti az utóbbi hat hónap 91,6 pontos átlagát.
Az aktuális helyzet megítélését számszerűsítő almutató 104,3 pontra nőtt az előző havi 102,3 pontról.
A felmérésnek a jövőbeli kilátások megítélésére vonatkozó mutatószáma 82,9 pontra emelkedett az októberi 82,1 pontról.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás októberrel megegyezően 2,7 százalék lett, az öt-tízéves időtávú inflációs várakozás pedig 0,1 százalékponttal 2,6 százalékra emelkedett.
A foglalkoztatottság stabil növekedése, valamint a bérek és jövedelmek emelkedése nyomán lassan növekszik az amerikaiak bizalma a gazdaságban, bár a történelmi átlagtól még mindig elmarad.
Az amerikaiak bizakodóbban ítélték meg jövedelmük és személyes pénzügyeik alakulását novemberben, ami különösen az alacsonyabb jövedelmű és a középosztálybeli háztartásokra volt jellemző. A felső harmadot képviselő magasabb jövedelmű családok lelkesedését viszont visszafogták a közelmúltbeli tőzsdei kilengések.
Az átfogó fogyasztói hangulatindex 2008 novemberében süllyedt a legmélyebbre, 55,3 pontra. Lassú emelkedés után idén januárban érte el 11 éves csúcsát 98,1 ponton. Júliusban, augusztusban és szeptemberben egyaránt romlott, októberben pedig javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban.
A Reuters/Michigan hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mutató az amerikai hazai össztermék fő alkotóeleme, a lakossági fogyasztás változásának megbecsüléséhez. Az index alakulását szoros figyelemmel követik az értékpapírpiacok.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >NGM: fogyasztói bizalom és hatékony jogérvényesítés a European Consumer Summit fókuszában
A fogyasztói bizalom erősítése, a digitális piac biztonságának garantálása és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >