Javult a ZEW németországi gazdasági hangulatindexe februárban
Javult a befektetői várakozásokat tükröző gazdasági hangulatindex a mannheimi ZEW gazdaságkutató intézet februári felmérésében Németországra vonatkozóan, az euróövezeti mutató azonban kissé gyengült az intézet kedden tett jelentése alapján.
A ZEW németországi gazdasági hangulatmutatója a februári felmérésben 2,6 ponttal 54,3 pontra emelkedett. A németországi aktuális gazdasági helyzet megítélése is javult a jelenlegi felmérésben: a mutató 2,1 ponttal mínusz 8,1 pontra emelkedett.
„Németország gazdasági kilátásai februárban tovább javultak a növekvő gazdasági és politikai bizonytalanságok ellenére.
A pénzpiaci szakértők a világjárvánnyal kapcsolatos korlátozások enyhülésére és 2022 első felében gazdasági fellendülésre számítanak. Továbbra is az infláció csökkenésére számítanak, bár lassabb ütemben és a korábbi hónapoknál magasabb szintről. Következésképpen a szakértők több mint 50 százaléka most azt jósolja, hogy a rövid távú kamatlábak az euróövezetben a következő hat hónapban emelkedni fognak” – kommentálja Achim Wambach professzor, a ZEW elnöke a jelenlegi várakozásokat.
A pénzpiaci szakértők az euróövezet gazdasági fejlődésével kapcsolatos hangulata februárban 0,8 ponttal csökkent, és jelenleg 48,6 ponton áll. Az aktuális helyzet megítélését számszerűsítő mutató értéke viszont 0,6 pontra emelkedett, ami 6,8 pontos növekedésnek felel meg a januári eredményhez képest.
Az euróövezetre vonatkozó inflációs várakozások 3,6 ponttal emelkedtek a jelenlegi felmérésben. A mutató jelenleg mínusz 35,1 ponton áll. A szakértők 53,2 százaléka számít arra, hogy az inflációs ráta csökken a következő hat hónapban.
Kapcsolódó cikkeink
Itt NAV 2025-ös ellenőrzési terve – új ellenőrzési formák, új területek a fókuszban
Megjelent a NAV 2025-ös ellenőrzési terve, amelyben az előző évhez…
Tovább olvasom >NAV-elnök: az adategyeztetési eljárás tovább fehéríti a turizmust is
A Nemzeti Adóhivatal (NAV) munkájában nagyobb fókuszt kap az egyes…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >