Javult a ZEW németországi gazdasági hangulatindexe februárban
Javult a befektetői várakozásokat tükröző gazdasági hangulatindex a mannheimi ZEW gazdaságkutató intézet februári felmérésében Németországra vonatkozóan, az euróövezeti mutató azonban kissé gyengült az intézet kedden tett jelentése alapján.
A ZEW németországi gazdasági hangulatmutatója a februári felmérésben 2,6 ponttal 54,3 pontra emelkedett. A németországi aktuális gazdasági helyzet megítélése is javult a jelenlegi felmérésben: a mutató 2,1 ponttal mínusz 8,1 pontra emelkedett.
„Németország gazdasági kilátásai februárban tovább javultak a növekvő gazdasági és politikai bizonytalanságok ellenére.
A pénzpiaci szakértők a világjárvánnyal kapcsolatos korlátozások enyhülésére és 2022 első felében gazdasági fellendülésre számítanak. Továbbra is az infláció csökkenésére számítanak, bár lassabb ütemben és a korábbi hónapoknál magasabb szintről. Következésképpen a szakértők több mint 50 százaléka most azt jósolja, hogy a rövid távú kamatlábak az euróövezetben a következő hat hónapban emelkedni fognak” – kommentálja Achim Wambach professzor, a ZEW elnöke a jelenlegi várakozásokat.
A pénzpiaci szakértők az euróövezet gazdasági fejlődésével kapcsolatos hangulata februárban 0,8 ponttal csökkent, és jelenleg 48,6 ponton áll. Az aktuális helyzet megítélését számszerűsítő mutató értéke viszont 0,6 pontra emelkedett, ami 6,8 pontos növekedésnek felel meg a januári eredményhez képest.
Az euróövezetre vonatkozó inflációs várakozások 3,6 ponttal emelkedtek a jelenlegi felmérésben. A mutató jelenleg mínusz 35,1 ponton áll. A szakértők 53,2 százaléka számít arra, hogy az inflációs ráta csökken a következő hat hónapban.
Kapcsolódó cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >