Javult a kkv-szektor üzleti bizalma az első negyedévben
Az első negyedévben tovább javult az üzleti bizalom a kis- és középvállalkozói szektorban az előző negyedévhez képest – közölte a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézete (GVI)kedden az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a 2016. áprilisi adatfelvétel alapján az MKIK GVI KKV Körkép Konjunktúramutatója a januári 25 pontról 31 pontra emelkedett, az érték a kutatás 2005. januári kezdete óta a legmagasabb, és meghaladja az előző év ugyanezen időszakában mért 23 pontot.
A KKV Körkép Konjunktúramutató tíz almutatójának döntő többsége emelkedett az előző negyedévhez képest, a legnagyobb mértékben, 15 ponttal a várható jövedelmezőség növekedett, és a várható üzleti helyzet megítélése javult 12 ponttal.
A kutatóintézet kiemelte, hogy a konjunktúra mutató összetevői közül két mutató értéke csökkent az első negyedévben. Az előző fél év termelési szintre vonatkozó adat az első negyedévben 9 ponttal mérséklődött és 12 ponton áll, a jelenlegi rendelésállomány 2 ponttal 9 pontra esett vissza egy negyedév alatt.
A bizonytalansági mutató értéke 37 ponton áll, gyakorlatilag nem változott a 2015 áprilisi 38 ponthoz képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
3,4%-kal bővült a fogyasztás
A KSH megerősítette, az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a…
Tovább olvasom >Varga Mihály: meg kell erősíteni a magyar gazdaság szuverenitását, a hazai élelmiszeripart
Európa jövője egyenrangú, szuverén tagállamokkal biztosítható, ezért a kormány továbbra…
Tovább olvasom >1,1%-kal nőtt a hazai gazdaság az első negyedévben
Az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a gazdaság teljesítménye az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >