Javult a gyártói márkák pozíciója
Több mint 1 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem fogkeféből idén január–április között. Ugyanannyit, mint a tavalyi hasonló időszakban. Mennyiség szempontjából mínusz 3 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Itt a fogkrémnél is jobban koncentrálódik az eladás a drogériába, amelynek piaci részesedése az értékben mért forgalomból 43 százalékról 47-re emelkedett egyik négy hónapos periódusról a másikra. Kisebb lett 1-1 százalékponttal mindhárom 200 négyzetméternél nagyobb csatorna mutatója.
Ami a gyártói márkák súlyát illeti, tavaly valamelyest növekedett. Ugyanis az értékben mért forgalomból 83 százalék jutott rájuk, ami 1 százalékponttal több, mint az előző évben.
Elektromos fogkeféből négy hónap bolti forgalma mintegy 300 millió forintot ért el. Értékben 21, mennyiség szempontjából 17 százalékkal többet, mint tavaly január–április között.
Mindössze két csatornában forgalmaznak hazánkban elektromos fogkefét: hipermarketben és drogériában. Előbbi piaci részesedése 35 százalékról 39-re nőtt az értékben mért eladásból, utóbbié viszont 65-ről 61 százalékra csökkent négy hónapos összehasonlításban.
Itt is javult a gyártói márkák pozíciója. 82 százalék jutott rájuk az értékben mért forgalomból 2014-ben, míg egy évvel korábban 81 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Stratégiai jelentőségű üzletnyitások a Müllernél
„2024-ben a Müller két stratégiai fontosságú üzletet nyitott meg. Régi vágyunk…
Tovább olvasom >Tudatos beszerzés a fenntartható jövőért
A Rossmann-nál a beszerzés jóval túlmutat az ár- és termékoptimalizáláson:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >