Javult a gyártói márkák pozíciója
Több mint 1 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem fogkeféből idén január–április között. Ugyanannyit, mint a tavalyi hasonló időszakban. Mennyiség szempontjából mínusz 3 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Itt a fogkrémnél is jobban koncentrálódik az eladás a drogériába, amelynek piaci részesedése az értékben mért forgalomból 43 százalékról 47-re emelkedett egyik négy hónapos periódusról a másikra. Kisebb lett 1-1 százalékponttal mindhárom 200 négyzetméternél nagyobb csatorna mutatója.
Ami a gyártói márkák súlyát illeti, tavaly valamelyest növekedett. Ugyanis az értékben mért forgalomból 83 százalék jutott rájuk, ami 1 százalékponttal több, mint az előző évben.
Elektromos fogkeféből négy hónap bolti forgalma mintegy 300 millió forintot ért el. Értékben 21, mennyiség szempontjából 17 százalékkal többet, mint tavaly január–április között.
Mindössze két csatornában forgalmaznak hazánkban elektromos fogkefét: hipermarketben és drogériában. Előbbi piaci részesedése 35 százalékról 39-re nőtt az értékben mért eladásból, utóbbié viszont 65-ről 61 százalékra csökkent négy hónapos összehasonlításban.
Itt is javult a gyártói márkák pozíciója. 82 százalék jutott rájuk az értékben mért forgalomból 2014-ben, míg egy évvel korábban 81 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >A szépségápolás újonnan felfedezett területe a szájápolás
A szájápolás már évek óta nemcsak egészségügyi kérdés, hanem a…
Tovább olvasom >Ez már tényleg bőrre megy!
A testápolási szektorban az elmúlt időszakban az innováció és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >