Javult a gyártói márkák pozíciója
Több mint 1 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem fogkeféből idén január–április között. Ugyanannyit, mint a tavalyi hasonló időszakban. Mennyiség szempontjából mínusz 3 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Itt a fogkrémnél is jobban koncentrálódik az eladás a drogériába, amelynek piaci részesedése az értékben mért forgalomból 43 százalékról 47-re emelkedett egyik négy hónapos periódusról a másikra. Kisebb lett 1-1 százalékponttal mindhárom 200 négyzetméternél nagyobb csatorna mutatója.
Ami a gyártói márkák súlyát illeti, tavaly valamelyest növekedett. Ugyanis az értékben mért forgalomból 83 százalék jutott rájuk, ami 1 százalékponttal több, mint az előző évben.
Elektromos fogkeféből négy hónap bolti forgalma mintegy 300 millió forintot ért el. Értékben 21, mennyiség szempontjából 17 százalékkal többet, mint tavaly január–április között.
Mindössze két csatornában forgalmaznak hazánkban elektromos fogkefét: hipermarketben és drogériában. Előbbi piaci részesedése 35 százalékról 39-re nőtt az értékben mért eladásból, utóbbié viszont 65-ről 61 százalékra csökkent négy hónapos összehasonlításban.
Itt is javult a gyártói márkák pozíciója. 82 százalék jutott rájuk az értékben mért forgalomból 2014-ben, míg egy évvel korábban 81 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
Harmadára csökkent bizonyos termékek ára az árrésstopnak köszönhetően
A Bankmonitor szakértői azt vizsgálták meg helyszíni árvizsgálat keretében, hogy…
Tovább olvasom >A szépségápolás újonnan felfedezett területe a szájápolás
A szájápolás már évek óta nemcsak egészségügyi kérdés, hanem a…
Tovább olvasom >Ez már tényleg bőrre megy!
A testápolási szektorban az elmúlt időszakban az innováció és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >