Javult a GfK augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató intézet augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe.

Egy éve a mutató borúlátóbb fogyasztói hangulatot tükrözött, mínusz 24,6 ponton állt
Az augusztusi mutató mínusz 18,4 pontra erősödött a júliusi mínusz 21,6 pontról. A mutató hat hónapon belül csak júliusban romlott.
Az elemzők véleményének átlagában kevésbé erősödő index, mínusz 21,1 pont szerepelt augusztusra. Egy éve a mutató borúlátóbb fogyasztói hangulatot tükrözött, mínusz 24,6 ponton állt.
Az augusztusi mutató erősödéséhez jelentősen hozzájárult, hogy a háztartások jövedelmi várakozásai az elmúlt két év legmagasabb szintjére kerültek, miközben a gazdasági várakozást és a vásárlási hajlandóságot mérő index is mérsékelt emelkedést mutatott.
A fogyasztók következő 12 hónapra vonatkozó konjunktúravárakozásának mutatószáma 9,8 pontra ugrott a júliusi 2,5 pontról, a lakosság jövedelmi várakozásait tükröző mérőszám a júliusi 8,2 pontról 19,7 pontra javult, a költekezési hajlandóságot jelző mutató pedig mínusz 13 pontról mínusz 8,4 pontra emelkedett.
A GfK nulla feletti mutatója a lakossági fogyasztás éves szintű növekedését, nulla alatti értéke pedig a csökkenését jelzi.
Kapcsolódó cikkeink
Augusztusban jelentősen javult a lakosság gazdasági közérzete a Századvég szerint
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. 2025. augusztusi felmérése alapján a lakosság…
Tovább olvasom >Javult a németországi üzleti hangulat augusztusban az ifo felmérése szerint
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult az üzleti hangulat Németországban…
Tovább olvasom >Papírpalackos bort vezet be kínálatába a német Rossmann
A Rossmann a németországi kereskedők közül elsőként dob piacra nagy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Augusztusban jelentősen javult a lakosság gazdasági közérzete a Századvég szerint
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. 2025. augusztusi felmérése alapján a lakosság…
Tovább olvasom >Magyar szakember az idei ICCO Global Awards zsűrijében
Szabó Judit, a hazai McDonald’s vállalati kommunikációs és fenntarthatósági vezetője…
Tovább olvasom >Szelektíven gyűjteni felelősség – Ne hagyjuk ki az italos kartont sem!
A környezet védelme közös ügyünk. Ennek egyik legegyszerűbb, mégis rendkívül…
Tovább olvasom >