Javult a GfK augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató intézet augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2019/09/aisle-cart-commerce-1005638-225x300.jpg)
Egy éve a mutató borúlátóbb fogyasztói hangulatot tükrözött, mínusz 24,6 ponton állt
Az augusztusi mutató mínusz 18,4 pontra erősödött a júliusi mínusz 21,6 pontról. A mutató hat hónapon belül csak júliusban romlott.
Az elemzők véleményének átlagában kevésbé erősödő index, mínusz 21,1 pont szerepelt augusztusra. Egy éve a mutató borúlátóbb fogyasztói hangulatot tükrözött, mínusz 24,6 ponton állt.
Az augusztusi mutató erősödéséhez jelentősen hozzájárult, hogy a háztartások jövedelmi várakozásai az elmúlt két év legmagasabb szintjére kerültek, miközben a gazdasági várakozást és a vásárlási hajlandóságot mérő index is mérsékelt emelkedést mutatott.
A fogyasztók következő 12 hónapra vonatkozó konjunktúravárakozásának mutatószáma 9,8 pontra ugrott a júliusi 2,5 pontról, a lakosság jövedelmi várakozásait tükröző mérőszám a júliusi 8,2 pontról 19,7 pontra javult, a költekezési hajlandóságot jelző mutató pedig mínusz 13 pontról mínusz 8,4 pontra emelkedett.
A GfK nulla feletti mutatója a lakossági fogyasztás éves szintű növekedését, nulla alatti értéke pedig a csökkenését jelzi.
Kapcsolódó cikkeink
A reálkeresetek emelkedése kihat a fogyasztásra, ami a gazdaság élénkítése miatt fontos
A reálkeresetek emelkedése azt jelenti, hogy több pénz marad az…
Tovább olvasom >2025-ben az AgeCore kereskedelmi szövetséghez csatlakozik a Kaufland
A Kaufland német kiskereskedelmi lánc 2025. január 1-jei hatállyal csatlakozik…
Tovább olvasom >GKI: Tényleg sokat adóznak a magyarok?
A közbeszédben gyakran találkozunk a magas hazai adókulcsok kritikájával. Ha…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >