Javult a gazdasági hangulat Németországban és az euróövezetben májusban
Májusban a piaci várakozásoknál jóval kevésbé pesszimistán ítélték meg kilátásaikat a német és az euróövezeti gazdaság szereplők a mannheimi ZEW gazdaságkutató intézet hangulatindexe alapján.

Javult a gazdasági hangulat Németországban és az euróövezetben
A ZEW (Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) németországi gazdasági hangulatmutatója májusban mínusz 34,3 pontra emelkedett az áprilisi mínusz 41,0 pontos kétéves mélypontról. A piac az index ténylegesnél kisebb mértékű javulására számított.
A német gazdasági szereplők az előző havinál kevésbé rossznak ítélik meg a következő hat hónapra vonatkozó kilátásaikat.
Ezzel szemben az aktuális helyzet megítélését számszerűsítő mutató értéke csökkent Németországra vonatkozóan, az előző havi mínusz 30,8 pontról májusban mínusz 36,5 pontra, egy éve a legalacsonyabbra, és alacsonyabbra az elemzők által várt mínusz 35,0 pontnál is.
Hasonlóképpen a várakozások javultak az euróövezetben is, az aktuális helyzet megítélése azonban romlott.
A ZEW euróövezeti gazdasági hangulatmutatója májusban jelentős mértékben emelkedett, mínusz 29,5 pontra az áprilisi mínusz 43,0 pontos több mint kétéves mélypontról. Az euróövezet jelenlegi gazdasági helyzetére vonatkozó mutató viszont romlott, 6,5 ponttal mínusz 35,0 pontra esett.
A német ZEW gazdasági hangulatindexe a gazdasági szereplők a hat hónapos gazdasági kilátásokat méri mintegy 350 német intézményi befektető és elemző megkérdezésével készült felmérés alapján. A nulla feletti pontérték optimizmust, nulla alatti pedig pesszimizmust jelez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >Sentix: jelentősen javult az euróövezet májusi befektetői bizalmi indexe
Az elemzők által vártnál jelentősebben javult, tavaly június óta a…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: Az árrésstop elérte célját, május végén kivezethető
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a május 8-án nyilvánosságra…
Tovább olvasom >Csökkent a munkahelyi stabilitásérzet a fiataloknál
Visszaesés látható a dolgozó fiataloknál: a munkahelyüket csak 51 százalékuk…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >