Javult a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban
Az előzetesen vártnál is nagyobb mértékben javult a fogyasztók hangulata júliusban az előző hónaphoz képest az Egyesült Államokban.

Várakozások fölött javult az amerikai fogyasztók hangulata
A Michigan egyetem szokásos havi felmérésének pénteken ismertetett végleges adatai szerint júliusban 51,5 pontra erősödött a fogyasztói hangulatindex a júniusi 50 pontról. A közel két hete ismertetett előzetes júliusi adat 51,1 pontról szólt. Egy éve az index jóval magasabban, 81,2 ponton állt.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója a júniusi 47,5 pontról júliusban 47,3 pontra mérséklődött, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke pedig 53,8 pontról 58,1 pontra javult.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 5,2 százalék lett, alacsonyabb a júniusi 5,3 százaléknál, míg az ötéves inflációs várakozás 3,10 százalékról júliusban 2,90 százalékra csökkent.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >1,2 milliárd dollárból épít új tejipari üzemet New York-ban a Chobani
Az amerikai görögjoghurt-óriás, a Chobani bejelentette, hogy 1,2 milliárd dollárt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >