Javult a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban
Az előzetesen vártnál is nagyobb mértékben javult a fogyasztók hangulata júliusban az előző hónaphoz képest az Egyesült Államokban.

Várakozások fölött javult az amerikai fogyasztók hangulata
A Michigan egyetem szokásos havi felmérésének pénteken ismertetett végleges adatai szerint júliusban 51,5 pontra erősödött a fogyasztói hangulatindex a júniusi 50 pontról. A közel két hete ismertetett előzetes júliusi adat 51,1 pontról szólt. Egy éve az index jóval magasabban, 81,2 ponton állt.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója a júniusi 47,5 pontról júliusban 47,3 pontra mérséklődött, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke pedig 53,8 pontról 58,1 pontra javult.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 5,2 százalék lett, alacsonyabb a júniusi 5,3 százaléknál, míg az ötéves inflációs várakozás 3,10 százalékról júliusban 2,90 százalékra csökkent.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >Újabb amerikai Frito-Lay üzemben állította le a gyártást a PepsiCo
Öt évtized után leállította a gyártást dél-kaliforniai üzemében a PepsiCo:…
Tovább olvasom >Átalakítaná portfólióját a Kraft Heinz
A Kraft Heinz bejelentette, hogy termékportfóliójának átszervezése érdekében stratégiai átalakítást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >