Javult a fogyasztók bizalma az Egyesült Államokban októberben
A várt romlás helyett javult a fogyasztók bizalma az Egyesült Államokban októberben, miután a magas inflációval kapcsolatos aggodalmakat a háttérbe szorította a munkaerőpiaci kilátások javulása.

Optimistábbak lettek az amerikai fogyasztók
A Conference Board nonprofit gazdaságkutató intézet kedden közölte, hogy a szeptemberi 109,8 pontról 113,8 pontra emelkedett a fogyasztói bizalmi indexe. Elemzők romló értékre, 108,3 pontra számítottak októberre.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a szeptemberi 144,3 pontól 147,4 pontra emelkedett. A következő fél évre vonatkozó, a jövedelmi, gazdasági és munkaerőpiaci várakozásokat számszerűsítő mutató értéke pedig 86,7 pontról 91,3 pontra nőtt.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >NGM: fogyasztói bizalom és hatékony jogérvényesítés a European Consumer Summit fókuszában
A fogyasztói bizalom erősítése, a digitális piac biztonságának garantálása és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Ausztriában 3,0 százalékra mérséklődött az infláció májusban
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetes becsléssel…
Tovább olvasom >