Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban februárban
Javult a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban februárban a Michigan egyetem szokásos havi felmérésének tanúsága szerint.
A pénteken közölt végleges adatok szerint 101,0 pontra emelkedett a fogyasztói hangulatindex értéke a januári 99,8 pontról. Elemzők valamivel alacsonyabb értékre, 100,9 pontra számítottak.
Egy évvel ezelőtt, 2019 februárjában 93,8 ponton állt az index.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 90,5 pontról 92,1 pontra, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 114,4 pontról 114,8 pontra emelkedett.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,4 százalékra csökkent az előző havi 2,5 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 2,5 százalékról 2,3 százalékra mérséklődött.
Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében kiemelte: a fogyasztói hangulatindex februári értéke megközelítette a 2018 márciusában 101,4 ponton elért csúcsot. A válaszadóknak egyelőre csak kis hányada említette meg az új koronavírus által okozott járványt a várakozásaikat befolyásoló tényezőként.
Ha az új koronavírus el kezdene terjedni az Egyesült Államokban, annak jelentős hatása lenne a fogyasztási kiadásokra. A fogyasztók valószínűleg kevesebbet járnának üzletekbe, mozikba, színházakba, sporteseményekre, kevesebbet utaznának repülővel. Valószínűleg inkább feltöltenék készleteiket és többet vásárolnának az internet segítségével, de lehet, hogy a nem tartós fogyasztási cikkek nagy része kiesne a vásárlásokból – mutatott rá Curtin, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy az embereket a megelőzést szolgáló higiéniai szabályok betartására kell ösztönözni, és el kell kerülni a pánikot.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EU-USA vámháború: a vám rossz a cégeknek, még rosszabbak a fogyasztóknak
Az Európai Bizottság elnöke, Ursula von der Leyen sajnálatát fejezte…
Tovább olvasom >Tojáshiány az Egyesült Államokban: Korlátozásokat vezettek be a nagyobb kiskereskedelmi láncok
Az Egyesült Államokban egyre nagyobb problémát okoz a madárinfluenza-járvány, amely…
Tovább olvasom >A világgazdaság nyugati és keleti blokkra szakadása rengeteg veszéllyel jár
A világgazdaság nyugati és keleti blokkra szakadása olyan méretű károkat…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >