Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban februárban
Javult a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban februárban a Michigan egyetem szokásos havi felmérésének tanúsága szerint.
A pénteken közölt végleges adatok szerint 101,0 pontra emelkedett a fogyasztói hangulatindex értéke a januári 99,8 pontról. Elemzők valamivel alacsonyabb értékre, 100,9 pontra számítottak.
Egy évvel ezelőtt, 2019 februárjában 93,8 ponton állt az index.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 90,5 pontról 92,1 pontra, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 114,4 pontról 114,8 pontra emelkedett.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,4 százalékra csökkent az előző havi 2,5 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 2,5 százalékról 2,3 százalékra mérséklődött.
Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében kiemelte: a fogyasztói hangulatindex februári értéke megközelítette a 2018 márciusában 101,4 ponton elért csúcsot. A válaszadóknak egyelőre csak kis hányada említette meg az új koronavírus által okozott járványt a várakozásaikat befolyásoló tényezőként.
Ha az új koronavírus el kezdene terjedni az Egyesült Államokban, annak jelentős hatása lenne a fogyasztási kiadásokra. A fogyasztók valószínűleg kevesebbet járnának üzletekbe, mozikba, színházakba, sporteseményekre, kevesebbet utaznának repülővel. Valószínűleg inkább feltöltenék készleteiket és többet vásárolnának az internet segítségével, de lehet, hogy a nem tartós fogyasztási cikkek nagy része kiesne a vásárlásokból – mutatott rá Curtin, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy az embereket a megelőzést szolgáló higiéniai szabályok betartására kell ösztönözni, és el kell kerülni a pánikot.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >Júliusban lassult az infláció az Egyesült Államokban
Júliusban a várakozásoknak megfelelően lassult az infláció és a maginfláció…
Tovább olvasom >Az élelmiszer- és energiaárak nélkül kalkulált maginflációs ráta havi bázison nem változott az USA-ban
A várakozások alatt alakult júliusban a termelőiárak emelkedése mind havi,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >