Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Javult a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban novemberben a Michigan egyetem szokásos havi felmérésének tanúsága szerint, jelezve, hogy az egyre több bizonytalanság dacára a fogyasztók derűlátóak, és emelkedő kiadásaikkal továbbra is támogatják a gazdaság növekedését.
A pénteken közölt végleges adatok szerint 96,8 pontra emelkedett a fogyasztói hangulatindex értéke az októberi 95,5 pontról. Az előzetesen közölt adat jóval gyengébb, 95,7 pont volt.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója az októberi 84,2 pontról 87,3 pontra emelkedett, ugyanakkor a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 113,2 pontról 111,6 pontra süllyedt.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,5 százalék volt, megegyezett az októberivel, míg az ötéves inflációs várakozás 2,3 százalékról, 2,5 százalékra nőtt.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz embert kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >Júliusban lassult az infláció az Egyesült Államokban
Júliusban a várakozásoknak megfelelően lassult az infláció és a maginfláció…
Tovább olvasom >Az élelmiszer- és energiaárak nélkül kalkulált maginflációs ráta havi bázison nem változott az USA-ban
A várakozások alatt alakult júliusban a termelőiárak emelkedése mind havi,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >