Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Javult a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban novemberben a Michigan egyetem szokásos havi felmérésének tanúsága szerint, jelezve, hogy az egyre több bizonytalanság dacára a fogyasztók derűlátóak, és emelkedő kiadásaikkal továbbra is támogatják a gazdaság növekedését.
A pénteken közölt végleges adatok szerint 96,8 pontra emelkedett a fogyasztói hangulatindex értéke az októberi 95,5 pontról. Az előzetesen közölt adat jóval gyengébb, 95,7 pont volt.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója az októberi 84,2 pontról 87,3 pontra emelkedett, ugyanakkor a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 113,2 pontról 111,6 pontra süllyedt.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,5 százalék volt, megegyezett az októberivel, míg az ötéves inflációs várakozás 2,3 százalékról, 2,5 százalékra nőtt.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz embert kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >