Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
A várakozásoktól elmaradó mértékben ugyan, de lényegesen javult októberben a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban a Michigan Egyetem és a Reuters hírügynökség közös fogyasztói hangulatindexének havi emelkedése alapján.
A fogyasztói hangulatindex októberben 90,0 pontra emelkedett a szeptemberi 87,2 pontról. Egy évvel korábban, 2014 októberében 86,9 ponton állt az index értéke.
Elemzők a mutató előzetes értékénél, 92,1 pontnál magasabbat, 92,5 pontot vártak októberre.
A legnagyobb mértékben a fogyasztói várakozások javultak októberben, a mutató 82,1 pontra emelkedett a szeptemberi 78,2 pontról és az egy évvel korábbi 79,6 pontról.
Az aktuális kondíciók megítélése is javult a fogyasztók körében, a mutató 102,3 pontra emelkedett októberben a szeptemberi 101,2 pontról és a tavaly októberi 98,3 pontról.
Az egyetem felmérését irányító kutató, Richard Curtin az eredményt értékelve rámutatott, hogy a fogyasztói hangulatindex az idén már az év eleje óta magasabb értékeket mutatott mint 2004 óta bármikor. A kilátásokat illetően pedig minden háztartás jobb várakozásoknak adott hangot, mint 2007 óta bármikor. A megkérdezettek inflációs várakozásai 25 éve a legalacsonyabb szintre csökkentek.
A kutatók a felmérés alapján a fogyasztói kiadások átlagosan 2,9 százalékos növekedésére számítanak 2016-ban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >