Javult a fogyasztói bizalom az euróövezetben és az EU-ban májusban
Javult a fogyasztói bizalom az euróövezetben és az Európai Unióban májusban – derült ki az Európai Bizottság pénteken közzétett előzetes gyorsbecsléséből.
A 19 országot tömörítő eurózónában 3 ponttal, mínusz 5,1 pontra, 2018 novembere óta legmagasabb szintre emelkedett májusi a fogyasztói bizalmi index. Elemzők enyhébb javulásra, mínusz 6,8 pontot vártak az áprilisi mínusz 8,1 ponthoz képest.
Májusban már a negyedik egymást követő hónapban emelkedett az index értéke, jóllehet több országban továbbra is szigorú intézkedések vannak érvényben a koronavírus-járvány visszaszorítása érdekében.
Az Európai Unió 27 tagállamában ugyancsak 3 ponttal, mínusz 6 pontra nőtt a fogyasztói bizalmi index májusi értéke.
Az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyek főigazgatósága (DG ECFIN) által havi rendszerességgel közölt adat 23 ezer háztartás telefonos megkérdezésén alapul. A válaszadási skála mínusz 100 és 100 között mozog.
Az euróövezet GDP-jének több mint felét adja a lakossági fogyasztás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nemcsak a magyarok asztalára kerül hazai torma a húsvéti ünnepek alatt
A húsvét közeledtével minden évben ugrásszerű növekedésnek indul a különböző…
Tovább olvasom >NGM: februárban több mint 3 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom – folyamatos a fogyasztói bizalom erősödése
Az év első két hónapjában a kiskereskedelmi forgalom volumene 4…
Tovább olvasom >Továbbra is Németország a legjelentősebb agrár-külkereskedelmi partnerünk
Az agrár-külkereskedelmi forgalom 87 százalékát az uniós országokkal bonyolította Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >