Javult a fogyasztói bizalom az euróövezetben és az EU-ban februárban
Javult a fogyasztói bizalom az euróövezetben és az Európai Unióban februárban – derült ki az Európai Bizottság csütörtökön közzétett végleges adataiból.
A 19 országot tömörítő eurózónában 1,5 ponttal, mínusz 6,6 pontra nőtt a fogyasztói bizalmi index.
Az Európai Unió 27 tagállamában 1,2 ponttal, mínusz 5,9 pontra nőtt a fogyasztói bizalmi index értéke.
Mindkét adat megegyezett az egy hete előzetesen közölttel.
A februári értékek a hosszú távú átlagok fölöttiek, az euróövezeti mutató hosszú távú átlaga ugyanis mínusz 10,6 pont, az unióé pedig mínusz 10,2 pont.
Az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyek főigazgatósága (DG ECFIN) által havi rendszerességgel közölt adat 23 ezer háztartás telefonos megkérdezésén alapul. A válaszadási skála mínusz 100 és 100 között mozog.
Az euróövezet GDP-jének több mint felét adja a lakossági fogyasztás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kihirdették az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét
A mai napon kihirdették az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét…
Tovább olvasom >Szintetikus vegyületek az ételeinkben? Fontos uniós projekt hazai partnere a Tudatos Vásárlók Egyesülete
A ToxFree Life for All az EU frissen indult tudatosságnövelő…
Tovább olvasom >Panaszt nyújtottak be a kínai méz ellen az EU-ban
Az Agrárminisztérium (AM) szakmai támogatásával az Országos Magyar Méhészeti Egyesület…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >