Javult a fogyasztói bizalom az euróövezetben és az EU-ban februárban
Javult a fogyasztói bizalom az euróövezetben és az Európai Unióban februárban – derült ki az Európai Bizottság csütörtökön közzétett végleges adataiból.
A 19 országot tömörítő eurózónában 1,5 ponttal, mínusz 6,6 pontra nőtt a fogyasztói bizalmi index.
Az Európai Unió 27 tagállamában 1,2 ponttal, mínusz 5,9 pontra nőtt a fogyasztói bizalmi index értéke.
Mindkét adat megegyezett az egy hete előzetesen közölttel.
A februári értékek a hosszú távú átlagok fölöttiek, az euróövezeti mutató hosszú távú átlaga ugyanis mínusz 10,6 pont, az unióé pedig mínusz 10,2 pont.
Az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyek főigazgatósága (DG ECFIN) által havi rendszerességgel közölt adat 23 ezer háztartás telefonos megkérdezésén alapul. A válaszadási skála mínusz 100 és 100 között mozog.
Az euróövezet GDP-jének több mint felét adja a lakossági fogyasztás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >EU irányelv: jövőre megtudhatjuk, mennyit keresnek a kollégáink
A bérek átláthatóságára kidolgozott európai uniós irányelv célkitűzéseit 2026. június…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A kereskedelemben 6-szor gyorsabban nőtt a termelékenység 2010 óta, mint a feldolgozóiparban
A nemzetgazdasági ágazatok munkatermelékenységet vizsgáló sorozatunk harmadik részeként a feldolgozóipar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >