Javult a fogyasztói bizalom az euróövezetben és az EU-ban áprilisban
Érezhetően javult a fogyasztói bizalom az euróövezetben és az Európai Unióban áprilisban – derült ki az Európai Bizottság csütörtökön közzétett előzetes gyorsbecsléséből.
A 19 országot tömörítő eurózónában 2,7 ponttal, mínusz 8,1 pontra – tizennégy havi csúcsra – emelkedett a fogyasztói bizalmi index. Elemzők enyhe romlásra, mínusz 10,9 pontra számítottak a márciusban mért mínusz 10,8 pont után.
Már a harmadik egymást követő hónapban emelkedett az index értéke, jóllehet több országban továbbra is szigorú intézkedések vannak érvényben a koronavírus-járvány visszaszorítása érdekében.
Az Európai Unió 27 tagállamában 3,1 ponttal, mínusz 9,0 pontra nőtt a fogyasztói bizalmi index értéke.
Egy év óta először került mindkét blokkban a hosszú távú átlag fölé a fogyasztói bizalmi index. Az euróövezeti mutató hosszú távú átlaga mínusz 11,1 pont, az unióé pedig mínusz 10,6 pont.
Az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyek főigazgatósága (DG ECFIN) által havi rendszerességgel közölt adat 23 ezer háztartás telefonos megkérdezésén alapul. A válaszadási skála mínusz 100 és 100 között mozog.
Az euróövezet GDP-jének több mint felét adja a lakossági fogyasztás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EU: a nemzetközi jog alkalmazása kötelezettség a kibertérben is
Az Európai Unió Tanácsa nyilatkozatot hagyott jóvá a nemzetközi jog…
Tovább olvasom >Lengyel kormányfőhelyettes: az EU-Mercosur együttműködési szerződés veszélyezteti a lengyel mezőgazdaságot
Az Európai Unió és a dél-amerikai Mercosur szabadkereskedelmi övezet tagállamai…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: a gazdák nem akadályai, hanem partnerei a zöld átállásnak
Az európai gazdákra nem akadályként, hanem nélkülözhetetlen partnerként kell tekinteni…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >