Javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 01. 28. 11:02

A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy a decemberi 128,2 pontról 131,6 pontra kúszott fel a fogyasztói bizalmi index. Elemzők enyhe visszaesésre, 128,0 pontra számítottak januárról.


A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a decemberi 170,5 pontról 175,3 pontra emelkedett. A következő fél évre vonatkozó várakozási alindex 100,0 pontról 102,5 pontra nőtt januárban.
A decemberi mérsékelt, 0,7 pontos emelkedés után januárban érezhetően növekedett a fogyasztói bizalom, ami alapvetően arra vezethető vissza, hogy a fogyasztók kedvezőbben ítélik meg a jelenlegi munkaerőpiaci helyzet és a foglalkoztatottság kilátásait – mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.
Hozzátette, hogy a munkaerőpiaci helyzetet övező optimizmus rövid távon továbbra is támogatja a bizalmat, és ennek eredményeként a fogyasztók hajtják a növekedést kiadásaikkal, így 2020 elején sem lassul a gazdaság.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink