Javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy a decemberi 128,2 pontról 131,6 pontra kúszott fel a fogyasztói bizalmi index. Elemzők enyhe visszaesésre, 128,0 pontra számítottak januárról.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a decemberi 170,5 pontról 175,3 pontra emelkedett. A következő fél évre vonatkozó várakozási alindex 100,0 pontról 102,5 pontra nőtt januárban.
A decemberi mérsékelt, 0,7 pontos emelkedés után januárban érezhetően növekedett a fogyasztói bizalom, ami alapvetően arra vezethető vissza, hogy a fogyasztók kedvezőbben ítélik meg a jelenlegi munkaerőpiaci helyzet és a foglalkoztatottság kilátásait – mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.
Hozzátette, hogy a munkaerőpiaci helyzetet övező optimizmus rövid távon továbbra is támogatja a bizalmat, és ennek eredményeként a fogyasztók hajtják a növekedést kiadásaikkal, így 2020 elején sem lassul a gazdaság.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >NGM: fogyasztói bizalom és hatékony jogérvényesítés a European Consumer Summit fókuszában
A fogyasztói bizalom erősítése, a digitális piac biztonságának garantálása és…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >