Javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy a decemberi 128,2 pontról 131,6 pontra kúszott fel a fogyasztói bizalmi index. Elemzők enyhe visszaesésre, 128,0 pontra számítottak januárról.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a decemberi 170,5 pontról 175,3 pontra emelkedett. A következő fél évre vonatkozó várakozási alindex 100,0 pontról 102,5 pontra nőtt januárban.
A decemberi mérsékelt, 0,7 pontos emelkedés után januárban érezhetően növekedett a fogyasztói bizalom, ami alapvetően arra vezethető vissza, hogy a fogyasztók kedvezőbben ítélik meg a jelenlegi munkaerőpiaci helyzet és a foglalkoztatottság kilátásait – mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.
Hozzátette, hogy a munkaerőpiaci helyzetet övező optimizmus rövid távon továbbra is támogatja a bizalmat, és ennek eredményeként a fogyasztók hajtják a növekedést kiadásaikkal, így 2020 elején sem lassul a gazdaság.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Megakadt a kiskereskedelmi forgalom növekedése
Áprilisban megakadt a kiskereskedelmi forgalom visszaépülésének lendülete, havi alapon 0,9%…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >