Javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban
Elemzők által vártnál jóval nagyobb mértékben javult decemberben a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban – derül ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből, amelynek előzetes eredményét pénteken tették közzé.
A fogyasztói hangulatindex 98 pontra emelkedett a novemberi 93,8 pontról. Az elemzők szerényebb erősödést, 94,5 pontot vártak.
A decemberi előzetes adat 0,1 ponttal maradt el a 2015. évi csúcstól, ami a legmagasabb szint volt 2004 eleje óta.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 85,2 pontról 88,9 pontra emelkedett, a jelenlegi helyzetet jelző almutató 107,3 pontról 112,1 pontra nőtt.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >NGM: fogyasztói bizalom és hatékony jogérvényesítés a European Consumer Summit fókuszában
A fogyasztói bizalom erősítése, a digitális piac biztonságának garantálása és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Ausztriában 3,0 százalékra mérséklődött az infláció májusban
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetes becsléssel…
Tovább olvasom >