Javult a Dell értékesítése, de a profit látványosan csökkent
Az elemzőknek is meglepetést okozó jövedelmezőségromlást a technológiai költések lassulásával és a gyors terjeszkedéssel indokolta a cég.
A júliusban véget ért
második negyedévet a Dell 16,4 milliárd dolláros
forgalommal zárta, ami éves szinten 11 százalékos
növekedést jelent. Az üzemi eredmény 9
százalékkal 819 millió dollárra csökkent,
a nettó profit pedig 17 százalékkal 616 millió
dollárra esett vissza — részben átszervezésekkel,
illetve értékcsökkenés leírásával
kapcsolatos költségek miatt. A cég bruttó
eredményhányada az egy évvel ezelőtti 19,9
százalékról 17,4 százalékra
olvadt. Ebben nagy szerepet játszik az is, hogy a feltörekvő
piacokon, a BRIC-országokban (Brazília, India, Kína,
Oroszország) a vállalatnak nem csak agresszív
árazással kell nyomulnia, hanem hirdetésekre,
marketing-programokra is sokat kell költenie. A BRIC-országokban
46 százalékos volumen- és 41 százalékos
bevételnövekedést ért el a cég.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >