Javult a Dell értékesítése, de a profit látványosan csökkent
Az elemzőknek is meglepetést okozó jövedelmezőségromlást a technológiai költések lassulásával és a gyors terjeszkedéssel indokolta a cég.
A júliusban véget ért
második negyedévet a Dell 16,4 milliárd dolláros
forgalommal zárta, ami éves szinten 11 százalékos
növekedést jelent. Az üzemi eredmény 9
százalékkal 819 millió dollárra csökkent,
a nettó profit pedig 17 százalékkal 616 millió
dollárra esett vissza — részben átszervezésekkel,
illetve értékcsökkenés leírásával
kapcsolatos költségek miatt. A cég bruttó
eredményhányada az egy évvel ezelőtti 19,9
százalékról 17,4 százalékra
olvadt. Ebben nagy szerepet játszik az is, hogy a feltörekvő
piacokon, a BRIC-országokban (Brazília, India, Kína,
Oroszország) a vállalatnak nem csak agresszív
árazással kell nyomulnia, hanem hirdetésekre,
marketing-programokra is sokat kell költenie. A BRIC-országokban
46 százalékos volumen- és 41 százalékos
bevételnövekedést ért el a cég.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
10 éves a MOL Fresh Corner – az olimpiai bajnoktól a Tankcsapdáig mindenki az ország legkedveltebb hot-dogját ünnepli
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Maklárról a csillagokig: az űrcsoki utazása
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Exkluzív vásárlói bulit szervez a Lidl az egyik budapesti üzletébe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >