Javuló teljesítményéről számolt be az Ahold Delhaize Belgiumban
A költségmegtakarítások és Belgiumban javuló teljesítménye hatására az Ahold Delhaize erős első negyedévet tudhat maga mögött, amely Európában magasabb nyereségességgel zárult. A 21,7 milliárd eurós negyedéves árbevétellel és 861 millió eurós működési nyereséggel az Ahold Delhaize felülmúlta a legtöbb megfigyelő várakozását.
Különösen jó hír a kiskereskedő számára a jobb teljesítmény Európában, ahol a működési árrés 2,8%-ról 3,2%-ra emelkedett, míg az Egyesült Államokban stabilan 4% maradt. A nettó nyereség csökkent, részben a belgiumi szerkezetátalakítási költségek miatt.
Az Ahold Delhaize online eladásai megérezték a FreshDirect eladását, de más vállalatai (Food Lion, Hannaford, Albert Heijn) esetében erőteljesen nőttek. A holland piacvezetőnél ugyanakkor 1,9 százalékpontos negatív bevételi hatást eredményezett a dohánytermékek értékesítésének megszűnése.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Bővíti termelését Európa legnagyobb saját márkás chips gyártója
A belga Roger & Roger 60 millió eurós beruházással fejleszti…
Tovább olvasom >Növényi alapú saját márkát vezetett be a belga Colruyt Group
A belga Colruyt Group új saját márkás almárkát vezet be…
Tovább olvasom >Vasárnapi nyitvatartással erősítene a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgiumban működő saját üzleteit – 44 szupermarketet és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >