Javuló teljesítményéről számolt be az Ahold Delhaize Belgiumban
A költségmegtakarítások és Belgiumban javuló teljesítménye hatására az Ahold Delhaize erős első negyedévet tudhat maga mögött, amely Európában magasabb nyereségességgel zárult. A 21,7 milliárd eurós negyedéves árbevétellel és 861 millió eurós működési nyereséggel az Ahold Delhaize felülmúlta a legtöbb megfigyelő várakozását.
Különösen jó hír a kiskereskedő számára a jobb teljesítmény Európában, ahol a működési árrés 2,8%-ról 3,2%-ra emelkedett, míg az Egyesült Államokban stabilan 4% maradt. A nettó nyereség csökkent, részben a belgiumi szerkezetátalakítási költségek miatt.
Az Ahold Delhaize online eladásai megérezték a FreshDirect eladását, de más vállalatai (Food Lion, Hannaford, Albert Heijn) esetében erőteljesen nőttek. A holland piacvezetőnél ugyanakkor 1,9 százalékpontos negatív bevételi hatást eredményezett a dohánytermékek értékesítésének megszűnése.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Éder Tamás: „A többletterhek elleni fellépés a következő időszak legfontosabb feladata”
Az élelmiszeriparban egyre hangsúlyosabbá válik a hatékonyság javításának szükségessége, amely…
Tovább olvasom >Jelentősen megnőtt a Lidl növényi alapú forgalma
A németországi Lidl áruházláncban több mint 30%-kal nőtt a vegán…
Tovább olvasom >Intelligens zöld csomagolások
A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) kutatói innovatív csomagolási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Lidl Magyarország élén
Grósz Jenő, a Lidl Magyarország Igazgatóságának elnöke 2024. szeptemberétől a…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség üdvözli a kötelező akciózás július 1-től történő kivezetését
Az Országos Kereskedelmi Szövetség üdvözli a kötelező akciózás július 1-től…
Tovább olvasom >A BKIK üdvözli a Kormány döntését a boltoknak előírt kötelező akciózás július 1-től történő kivezetéséről
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara több szakmai szervezettel egyetértésben már…
Tovább olvasom >