Javította a cseh gazdasági prognózist a prágai pénzügyminisztérium
Javította a cseh gazdasági előrejelzését a prágai pénzügyminisztérium. A kedden nyilvánosságra hozott új előrejelzése szerint az idén 3,2 százalékkal fog emelkedni a bruttó hazai termék (GDP) Csehországban, míg áprilisban a tárca 3,1 százalékos növekedést várt.
A jövő évben az eddigi 3,7 százalék helyett a pénzügyminisztérium a cseh gazdaság 4,2 százalékos bővülésével számol.
A gazdasági növekedés motorja továbbra is a beruházások és a háztartások fogyasztása lesz – olvasható a pénzügyminisztérium anyagában.
Tavaly a koronavírus-járvány okozta problémák következtében a cseh GDP 5,8 százalékkal esett vissza.
A minisztérium javította a közkiadások prognózisát is. Az idén a tárca a közkiadások 7,7 százalékos hiányával számol.
A pénzügyminisztérium előrejelzése hasonló adatokkal számol, mint a két hete nyilvánosságra hozott jegybanki prognózis.
A jegybank szerint az idén a cseh gazdaság 3,5 százalékkal, jövőre pedig 4,1 százalékkal bővül. Mindkét esetben az előrejelzés kedvezőbb, mint tavasszal.
A cseh bankszövetség múltheti prognózisa szerint az idei növekedés 3,4 százalékos, a jövő évi pedig 4,5 százalékos lesz. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Májusban lassult a cseh kiskereskedelmi forgalom növekedése
Májusban immár hatodik hónapja nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, a…
Tovább olvasom >Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >