Játék és egészség gabonából
A Nielsen legutóbbi felmérése szerint a korábbi csökkenést követően tavaly mennyiségben négy, értékben két százalékkal nőtt a cereáliák piaca. Ezen belül a gabonapehely-eladások értékben 11, mennyiségben pedig 12 százalékkal bővültek. Az átlagos fogyasztói árak 7-9 százalékkal emelkedtek a cereáliák egyes termékcsoportjaiban, legnagyobb mértékben a müzli drágult.Kiss Dénes, a Dr. Oetker marketingmenedzsere az egészségtudatosság növekedésével az egészséges termékkategóriák fejlődését várja. Úgy látja, bár az elmúlt évben egészen kis mértékű volt a müzlipiac fejlődése, idén növekedni fog a kereslet. Õk is fejlesztettek, a Dr. Oetker Vitalis termékcsalád új ízekkel színesítette a kínálatát, az elmúlt évben a csokis-mogyorós változat került a polcokra.
Az egész kategóriának kellene a reklám
A Nielsen AC-kutatásai szerint az összes gabonapehely 39, míg a müzli 37 százalékát a legnagyobb eladóterű üzletekben értékesítik, ez a tendencia a Dr. Oetker vásárlóit is jellemzi. A kategória célcsoportját jelentő fogyasztók elsősorban a fiatalabb, magasabb jövedelmű, egészségtudatos hölgyek, akik elsősorban a nagyobb alapterületű hiper- és szupermarketekben szerzik be a cég termékeit. A Dr. Oetker a tv-reklámokon túl éppen ezekben az üzlettípusokban tartott bolti kóstoltatásokkal éri el leginkább célközönségét.
Kiss Dénes úgy véli, nemcsak a saját márkát, hanem az egész termékkategóriát kell népszerűsíteniük.
– A hipermarketek mögött a diszkontok számítanak a második legjelentősebb csatornatípusnak, a mi eladásaink is szépen növekedtek ezen a területen – tájékoztat Galácz Márta, a Cerbona Zrt. marketingvezetője.
Itthon a gyümölcsös ízek a legnépszerűbbek, ezért is fejlesztett a cég tavaly málnás ízű terméket. A Cerbona Disney elsősorban a gyerekeket célozta meg, a termékcsalád további tagjai megtalálhatók a müzliszelet-, gabonapehely- és tésztakategóriákban is. Az új termékcsalád megjelenése mellett a Cerbona müzlitermékei is változtak: gazdagabb beltartalommal, és megújult külsővel jelentek meg a boltok polcain.
Mivel a Cerbona Zrt. különösen nagy hangsúlyt helyez a folyamatos innovációra és a változó fogyasztói igények nyomon követésére, 2007-ben megújult receptúra alapján készítik az élelmi rostban gazdag, csökkentett cukortartalmú termékeiket, s ezt a termékelőnyt folyamatosan kommunikálják is a fogyasztóik felé. Ebben az évben az erős ATL-kommunikációk mellett áruházi akciókat, promóciókat is szerveznek.
Új méretvariánsok a láthatáron
Az 1990-ben alakult Fortunate Kft. több terméke kapott tavaly, illetve idén új csomagolást. Nemcsak az arculat, hanem a termékek kiszerelése is változott – hívta fel figyelmünket Ábrahám Attila ügyvezető. A versenytársakhoz hasonlóan a cég is bevezette az 500 grammos kiszerelést a zabpehely- és zabkorpatermékei számára, bár az erős piaci árverseny és a hamarosan megszűnő csomagolási mennyiségre vonatkozó kötelezettség miatt a cégvezető úgy gondolja, hogy nemsokára megjelennek majd a 350-400 grammos csomagok is.
A Fortunate ügyvezetője úgy véli, egyre nagyobb figyelemmel fordulnak a vásárlók az egészséges életmódhoz jól igazítható termékeik felé. A Súlykontroll logóval jelölt termékek szinte eladják magukat a Béres Alexandra módszerével étkezők között. A cég ezért sem tervez külön reklámkampányt, de ha szükséges, ősszel, a „müzliszezon” indulásakor kommunikálnak majd.
900 displayen érkező újdonság
A Nestlé gabonapehely-portfóliójának 42 százalékát a gyermekeknek szánt termékek adják.
A Nestlé a gyermekekkel és családjukkal egész évben tartja a kapcsolatot, főleg a polci akciókkal és promóciókkal kívánják felhívni a gyermekek és szüleik figyelmét az újdonságokra, a dobozokban található ajándékokra és az érdekes ajánlatokra.
– A gabonapehely-szelet kihelyezéseink közül idei évben a hazai láncokban elhelyezett displayes kihelyezést emelném ki. Majdnem 900 displayt helyeztünk ki országszerte, hogy bevezessük új termékünket, a Cookie Crisp gabonapehely-szeletet – mondja Katona Zsófia trade marketing menedzser.
A jelenleg is tartó Pókember-pomócióban a Nesquik, Chocapic, Cini Minis 250 grammos dobozokban 4 különböző hálóvetőt, az 500 grammosokba pedig 4 különböző vízipisztolyos Pókember-figurát rejtettek el, valamint júniustól különböző pókemberes ajándékok lesznek a termékekhez csomagolva.
– A 2007-es év még sok érdekes meglepetést rejteget a fogyasztóinknak – hívja fel a figyelmet Katona Zsófia. – Különösen nagy hangsúlyt fektetünk a dobozokba helyezett ajándékokra. Ezek nagyon alapos tesztelési folyamaton mennek át, mielőtt piacra kerülnének, hiszen számunkra a fogyasztóink biztonsága az első.
Kóstoltatás összetett célokkal
A Nestlé a célcsoporttal való személyes kontaktust nagyon fontosnak tartja, így idén többször és több helyszínen rendeznek kóstoltatásokat. A kóstoltatásnak számos célja van, úgymint a kipróbálás ösztönzése (ma Magyarországon az egy főre jutó gabonapehely-fogyasztás ugyanis még nem éri el a 0,7 kg/főt), a gyerekek érdeklődésének felkeltése, a márkaépítés, az eladás ösztönzése, valamint az anyukákban a bizalom és elismerés építése a Nestlé teljes kiőrlésű gabonapelyhek iránt.
A Nestlé az uniós kampányhoz kapcsolódóan úgy gondoskodik fogyasztói egészségesebb táplálkozásáról, hogy gabonapelyhei egyre nagyobb mértékben tartalmaznak teljes kiőrlésű gabonát. 2006 óta a dobozokon búzakalász jelzi, hogy teljes kiőrlésű gabonával készül a pehely, és egész éves kommunikációjuk során is igyekeznek felhívni a fogyasztók figyelmét erre az egészségünk számára nagyon fontos tényezőre. Erős-Hajdu Szilvia
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >