Januárban romlott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Az előző három hónapban elért javulás után januárban csökkent a fogyasztói hangulatindex az Egyesült Államokban, bár a vártnál kevésbé a Conference Board gazdaságkutató intézet felmérése alapján.
A várt 111,8 ponthoz képest kevésbé, 113,8 pontra süllyedt januárban a Conference Board fogyasztói hangulatindexe a decemberi 115,2 pontról.
A vártnál kisebb csökkenés az aktuális helyzet jobb megítélésének köszönhető. A kilátások azonban – benne a jövedelmi, gazdasági és foglalkoztatási lehetőségek megítélésével – romlottak.
A fogyasztók aktuális helyzetmegítélését számszerűsítő index 148,2 pontra emelkedett a decemberi 144,8 pontról. A kilátások megítélését számszerűsítő mutató pedig 90,8 pontra csökkent 95,4 pontról.
Lynn Franco, a Conference Board makrogazdasági mutatókkal foglalkozó igazgatója szerint az előző három havi javulás után a fogyasztói hangulatban bekövetkezett romlás arra utal, hogy az idei első negyedévben a gazdaság mérsékeltebb növekedési fázisba lépett, mivel a fogyasztók aktuális helyzetről alkotott megítélése javult. A kilátásokat borúsabban ítélik meg ugyan mint decemberben tették, az olyan nagyértékű beszerzések, mint a lakás, az autó és a nagyobb háztartási berendezések hat hónapra előre vonatkozó terveit azonban optimistábban állították fel. Az inflációs várakozások mutatószáma januárban már a második egymást követő hónapban csökkent a novemberi 13 havi csúcsról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >