Nőtt a német kiskereskedelmi forgalom
Januárban éves szinten reálértéken számolva 5,3 százalékkal, nominális értéken pedig 4,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Németországban a szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) kedden kiadott jelentésének előzetes adatai szerint.
Az előzetes adatok alapján szezonális kiigazítással számolva havi szinten 2,9 százalékos reálértékű és 2,2 százalékos nominális forgalomnövekedés volt.
Tavaly decemberhez képest idén januárban jóval erősebb hónapot zárt a német kiskereskedelem. Decemberben éves szinten reálértéken számolva 4 százalékkal, nominális értéken 3,5 százalékkal nőtt a forgalom, míg havi szinten 0,2 százalékos reálértékű és 0,1 százalékos nominális forgalombővülés volt.
Januárban reálértéken számolva az élelmiszerek, dohánytermékek és alkoholos italok forgalma 3,8 százalékkal nőtt éves szinten, a ruházati cikkeké viszont 2,1 százalékkal esett. A lakberendezési tárgyak, építőanyagok, háztartási gépek forgalma 6,6 százalékkal, a gyógyszerek, kozmetikai és egyéb egészségügyi termékeké pedig 4,5 százalékkal növekedett.
2014 egészében reálértéken 1,4 százalékkal, nominálisan 1,7 százalékkal nőtt a német kiskereskedelmi forgalom. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >