Nőtt a német kiskereskedelmi forgalom
Januárban éves szinten reálértéken számolva 5,3 százalékkal, nominális értéken pedig 4,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Németországban a szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) kedden kiadott jelentésének előzetes adatai szerint.
Az előzetes adatok alapján szezonális kiigazítással számolva havi szinten 2,9 százalékos reálértékű és 2,2 százalékos nominális forgalomnövekedés volt.
Tavaly decemberhez képest idén januárban jóval erősebb hónapot zárt a német kiskereskedelem. Decemberben éves szinten reálértéken számolva 4 százalékkal, nominális értéken 3,5 százalékkal nőtt a forgalom, míg havi szinten 0,2 százalékos reálértékű és 0,1 százalékos nominális forgalombővülés volt.
Januárban reálértéken számolva az élelmiszerek, dohánytermékek és alkoholos italok forgalma 3,8 százalékkal nőtt éves szinten, a ruházati cikkeké viszont 2,1 százalékkal esett. A lakberendezési tárgyak, építőanyagok, háztartási gépek forgalma 6,6 százalékkal, a gyógyszerek, kozmetikai és egyéb egészségügyi termékeké pedig 4,5 százalékkal növekedett.
2014 egészében reálértéken 1,4 százalékkal, nominálisan 1,7 százalékkal nőtt a német kiskereskedelmi forgalom. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Globus hipermarketek a helyben készült termékekkel különbözteti meg magát
Jól boldogulnak a német Globus hipermarketek a diszkontok és a…
Tovább olvasom >Megszünteti a Kaufland fulfillment szolgáltatását
A német Kaufland online piactér bejelentette, hogy megszünteti a Fulfillment…
Tovább olvasom >Edeka a helyi szupermarketek németországi hőse
A német piacvezető kereskedelmi szövetkezet, az Edeka lényegét a független…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >