Januárban kilenc hónapja a legalacsonyabb infláció alakult ki az euróövezetben
Januárban az előzetes értékkel megegyezően, kilenc hónapja a legalacsonyabb infláció alakult ki az euróövezetben az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat pénteken közzétett, végleges értékeken alapuló beszámolója szerint.
Januárban a decemberi 1,5 százalékról az előzetes becsléssel megegyező 1,4 százalékra csökkent a fogyasztói árak éves emelkedésének üteme az euróövezet 19 tagállamában. A januári 1,4 százalék kilenc hónapja, tavaly április óta a legalacsonyabb infláció az euróövezetben.
Az Európai Unió 28 tagállamában 1,5 százalékra csökkent januárban az infláció a decemberi 1,6 százalékról.
Egy évvel ezelőtt, 2018 januárjában az euróövezetben 1,3 százalék, az EU-ban 1,6 százalék volt az infláció.
A legkisebb éves inflációt Görögországban regisztrálták januárban, 0,5 százalékosat. Horvátországban és Portugáliában 0,6 százalék, Lengyelországban 0,7 százalék volt a januári infláció.
A legnagyobb inflációt, 3,2 százalékosat Románia jelentette januárra, a második legnagyobbat pedig, 2,9 százalékosat Lettország. Magyarország 2,8 százalékkal a harmadik legnagyobb inflációt mutatta ki januárban az Európai Unióban.
A fogyasztói árak az előző havihoz képest az euróövezetben 1,0 százalékkal csökkentek januárban, az Európai Unióban pedig 0,8 százalékkal voltak alacsonyabbak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése márciusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Komáromon túl olcsóbb az élet? – A magyar vásárlók tömegesen járnak Szlovákiába spórolni
Az Mfor.hu tesztje szerint a szlovákiai Komárom diszkontáruházaiban jelentős árkülönbségek…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trade marketing, az elengedhetetlen? – Szerelmem a trade marketing – idén is
A Trade Marketing Klub hagyományos, online konferenciája, a Szerelmem a…
Tovább olvasom >Tedd láthatóvá a minőséget! Válaszd a Kiváló Termék védjegyet!
A fogyasztói tudatosság erősödésével nő a kereslet a kiváló minőségű…
Tovább olvasom >1 milliárd eurót ruház be idén a Coca-Cola Brazíliában
2025-ben 7 milliárd brazil reált (kb. 1 milliárd eurót) –…
Tovább olvasom >