Felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban
Januárban éves szinten 5,6 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal Prágában. Tavaly decemberben ez a mutató 3 százalék volt.
A legnagyobb mértékben, 27,4 százalékkal, már hagyományosan az internetes eladás növekedett. Nagyon magas, 9,2 százalékos volt az iparcikkek forgalmának emelkedése is. Ugyanakkor az élelmiszertermékek forgalma 0,1 százalékkal nőtt csak, tehát lényegében stagnált. Aránylag magas volt a kozmetikai és a ruházati cikkek forgalmának a növekedése, és emelkedett a üzemananyagok eladása is.
A januári eredményt befolyásolta az a tény is, hogy az idén két munkanappal több volt, mint a tavalyi első hónapban. Ettől a naptári befolyástól megtisztítva a növekedés 3,3 százalék volt. Az egész tavalyi évben, 2015-tel összehasonlítva, a kiskereskedelmi forgalom 5,6 százalékkal emelkedett Csehországban.
„Növekednek a cseh háztartások bevételei, és ezzel arányos a kiskereskedelmi forgalom emelkedése is. Hasonló tendenciával számolunk az idén is, mintegy 5 százalék körüli emelkedéssel. Azonban azzal a különbséggel, hogy tavaly elenyésző volt a inflációs ráta, míg az idén várhatóan 2-2,5 százalék között fog mozogni, ami természetesen csökkenti a keresetek vásárlóértékét” – mutatott rá Jana Steckerová, a Komercní banka gazdasági szakértője.
A kiskereskedelmi forgalomba Csehországban nem számítják be az autó-eladásokat és a szervizek forgalmát. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Május közepétől jöhet a drogériák árcsökkentése: 30 termékkategóriában mérséklődhetnek az árak
Újabb hatósági beavatkozás készül a hazai kiskereskedelemben: a kormány 30…
Tovább olvasom >Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Márciusban is 2,7 százalékos volt az éves infláció Csehországban
Márciusban éves szinten 2,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Csehországban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >