Nőtt a román kiskereskedelmi forgalom
Az idei első két hónapban 8,3 százalékkal nőtt a román kiskereskedelmi forgalom volumene a tavalyi év azonos időszakához mérten – közölte csütörtökön a román országos statisztikai intézet.
A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a növekedés 8,7 százalék volt.
A növekedés főként a nem élelmiszerek értékesítésének köszönhető, amely 11,1 százalékkal bővült a vizsgált időszakban. Az élelmiszerek, italok és dohánytermékek eladásának volumene 8,2 százalékkal nőtt, az üzemanyag-eladás 3,7 százalékkal bővült.
Februárban a kiskereskedelmi forgalom volumene 5 százalékkal nőtt az előző év második hónapjához képest, ugyanakkor januárhoz mérten 3,3 százalékos visszaesést jegyeztek.
A kiskereskedelmi forgalom volumene Romániában 2016 óta nő látványosan azt követően, hogy a kormány jelentős adócsökkentést, bér- és nyugdíjemelést hajtott végre. 2016-ban a kiskereskedelmi forgalom volumene 13,5 százalékkal bővült, tavaly ugyan lassult a növekedés, de még mindig két számjegyű volt, elérte a 10,7 százalékot. A gazdasági elemzők a fogyasztás további lassulására számítanak idén. A belföldi fogyasztás volt az elmúlt két évben a román gazdasági növekedés fő hajtóereje. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új visszaváltási rendszert vezetett be az Auchan Románia Bukarestben
Az Auchan Románia új, tömeges visszagyűjtésre alkalmas visszaváltó rendszert indított…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >Kína újra megnyitja piacát a japán tengeri termékek előtt
Kína újra megnyitja piacát a japán tengeri termékek előtt, amelyekre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >