Nőtt a román kiskereskedelmi forgalom
Az idei első két hónapban 8,3 százalékkal nőtt a román kiskereskedelmi forgalom volumene a tavalyi év azonos időszakához mérten – közölte csütörtökön a román országos statisztikai intézet.
A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a növekedés 8,7 százalék volt.
A növekedés főként a nem élelmiszerek értékesítésének köszönhető, amely 11,1 százalékkal bővült a vizsgált időszakban. Az élelmiszerek, italok és dohánytermékek eladásának volumene 8,2 százalékkal nőtt, az üzemanyag-eladás 3,7 százalékkal bővült.
Februárban a kiskereskedelmi forgalom volumene 5 százalékkal nőtt az előző év második hónapjához képest, ugyanakkor januárhoz mérten 3,3 százalékos visszaesést jegyeztek.
A kiskereskedelmi forgalom volumene Romániában 2016 óta nő látványosan azt követően, hogy a kormány jelentős adócsökkentést, bér- és nyugdíjemelést hajtott végre. 2016-ban a kiskereskedelmi forgalom volumene 13,5 százalékkal bővült, tavaly ugyan lassult a növekedés, de még mindig két számjegyű volt, elérte a 10,7 százalékot. A gazdasági elemzők a fogyasztás további lassulására számítanak idén. A belföldi fogyasztás volt az elmúlt két évben a román gazdasági növekedés fő hajtóereje. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,6 százalékkal nőtt
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >