Január-áprilisban 97 milliárd forint fölé nőtt a háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalma
Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból a kiskereskedelem több mint 97 milliárd forint értékű forgalmat bonyolított le idén január-áprilisban; 1 százalékkal többet, mint a múlt év hasonló időszakában. Mennyiséget tekintve 5 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, négyhónapos összehasonlításban.
– Jó néhány terméknél átlagon felüli növekedést tapasztalunk – állapítja meg Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Például a hazai kiskereskedelem 2-7 százalékkal nagyobb bevételt ért el a legkeresettebb tíz vegyiáru kategória közül, egyik január-áprilisi periódusról a másikra a következőkből: toalettpapír, öblítő, mosogatószer, fogkrém és dezodor.
Ami a vásárlások színhelyét illeti: A Nielsen által mért hetven háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória kiskereskedelmi eladásából a legnagyobb arány továbbra is hipermarketekre jut. Piaci részesedésük azonban 37 százalékról 34-re csökkent a legutóbbi négy hónap során, érték szempontjából. Ebben a csatornában a fogyasztók az átlagosnál jóval többet vásárolnak mosószerből, öblítőből, toalettpapírból és tusfürdőből.
Átlag felett nőtt, értéket tekintve a drogéria, a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna, valamint a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek forgalma.
– A drogéria piaci részesedése 26 százalékról 27-re nőtt, érték szempontjából, négy hónapos összehasonlításban – mutat rá Melisek Eszter. – Ebben a bolttípusban kiemelkedő, 41-64 százalékos piaci részarányt ért el többek között a hajfesték, arc- és szemránckrém, pelenka, továbbá dezodor, a legutóbbi négy hónap alatt.
A Nielsen által mért 70 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.
| Bolttípus | 2012. január-
 április  | 
2013. január-
 április  | 
| 2 500 nm felett | 37 | 34 | 
| 401-2 500 nm | 19 | 20 | 
| 201-400 nm | 3 | 3 | 
| 51-200 nm | 8 | 8 | 
| 50 nm és kisebb | 3 | 3 | 
| Drogéria | 26 | 27 | 
| Patika | 4 | 5 | 
Forrás: Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket szolgáltató globális vállalat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A kihívások ellenére tartja pozícióját a magyar gazdaságban a kkv-szektor
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Nébih már az ünnepekre készül – indulnak a téli szezonális ellenőrzések
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Nutri-Score, avagy az élelmiszerek keserédes energiacímkéje
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
					
					
					