Január-áprilisban 97 milliárd forint fölé nőtt a háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalma
Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból a kiskereskedelem több mint 97 milliárd forint értékű forgalmat bonyolított le idén január-áprilisban; 1 százalékkal többet, mint a múlt év hasonló időszakában. Mennyiséget tekintve 5 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, négyhónapos összehasonlításban.
– Jó néhány terméknél átlagon felüli növekedést tapasztalunk – állapítja meg Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Például a hazai kiskereskedelem 2-7 százalékkal nagyobb bevételt ért el a legkeresettebb tíz vegyiáru kategória közül, egyik január-áprilisi periódusról a másikra a következőkből: toalettpapír, öblítő, mosogatószer, fogkrém és dezodor.
Ami a vásárlások színhelyét illeti: A Nielsen által mért hetven háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória kiskereskedelmi eladásából a legnagyobb arány továbbra is hipermarketekre jut. Piaci részesedésük azonban 37 százalékról 34-re csökkent a legutóbbi négy hónap során, érték szempontjából. Ebben a csatornában a fogyasztók az átlagosnál jóval többet vásárolnak mosószerből, öblítőből, toalettpapírból és tusfürdőből.
Átlag felett nőtt, értéket tekintve a drogéria, a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna, valamint a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek forgalma.
– A drogéria piaci részesedése 26 százalékról 27-re nőtt, érték szempontjából, négy hónapos összehasonlításban – mutat rá Melisek Eszter. – Ebben a bolttípusban kiemelkedő, 41-64 százalékos piaci részarányt ért el többek között a hajfesték, arc- és szemránckrém, pelenka, továbbá dezodor, a legutóbbi négy hónap alatt.
A Nielsen által mért 70 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.
Bolttípus | 2012. január-
április |
2013. január-
április |
2 500 nm felett | 37 | 34 |
401-2 500 nm | 19 | 20 |
201-400 nm | 3 | 3 |
51-200 nm | 8 | 8 |
50 nm és kisebb | 3 | 3 |
Drogéria | 26 | 27 |
Patika | 4 | 5 |
Forrás: Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket szolgáltató globális vállalat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >