Január-áprilisban 97 milliárd forint fölé nőtt a háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalma

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 06. 19. 14:10

Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból a kiskereskedelem több mint 97 milliárd forint értékű forgalmat bonyolított le idén január-áprilisban; 1 százalékkal többet, mint a múlt év hasonló időszakában. Mennyiséget tekintve 5 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, négyhónapos összehasonlításban.

– Jó néhány terméknél átlagon felüli növekedést tapasztalunk – állapítja meg Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Például a hazai kiskereskedelem 2-7 százalékkal nagyobb bevételt ért el a legkeresettebb tíz vegyiáru kategória közül, egyik január-áprilisi periódusról a másikra a következőkből: toalettpapír, öblítő, mosogatószer, fogkrém és dezodor.

Ami a vásárlások színhelyét illeti: A Nielsen által mért hetven háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória kiskereskedelmi eladásából a legnagyobb arány továbbra is hipermarketekre jut. Piaci részesedésük azonban 37 százalékról 34-re csökkent a legutóbbi négy hónap során, érték szempontjából. Ebben a csatornában a fogyasztók az átlagosnál jóval többet vásárolnak mosószerből, öblítőből, toalettpapírból és tusfürdőből.

Átlag felett nőtt, értéket tekintve a drogéria, a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna, valamint a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek forgalma.

– A drogéria piaci részesedése 26 százalékról 27-re nőtt, érték szempontjából, négy hónapos összehasonlításban – mutat rá Melisek Eszter. – Ebben a bolttípusban kiemelkedő, 41-64 százalékos piaci részarányt ért el többek között a hajfesték, arc- és szemránckrém, pelenka, továbbá dezodor, a legutóbbi négy hónap alatt.

A Nielsen által mért 70 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.

Bolttípus 2012. január-

április

2013. január-

április

2 500 nm felett 37 34
401-2 500 nm 19 20
201-400 nm 3 3
51-200 nm 8 8
50 nm és kisebb 3 3
Drogéria 26 27
Patika 4 5

Forrás: Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket szolgáltató globális vállalat.

Kapcsolódó cikkeink