Izgalmas időszak a magyar csomagküldő piacon: kihívások és átalakulások a szektorban
A magyarországi csomagküldő cégek az elmúlt években számos kihívással szembesültek, hiszen a pandémia alatt ugrásszerű növekedést követően most a visszatérő vásárlói szokások, a növekvő költségek és a piacra nehezedő új szabályozások alakítják a szektort – írja a Pénzcentrum.
Az e-kereskedelem erőteljes növekedését követően, márciusban a kormány bevezetett egy intézkedést, amely szerint a webáruházaknak kötelezően szerződniük kell a Magyar Postával is, így mostantól az MPL-t is fel kell ajánlaniuk a vásárlóknak. Ez a lépés tovább bonyolította a piaci helyzetet, ahol az MPL versenytársaként a GLS, a DPD, az UPS és más piaci szereplők folyamatosan igyekeznek új szolgáltatásokkal és versenyképes ajánlatokkal megőrizni helyzetüket.
A pandémia utáni időszakban a csomagküldő cégeknek olyan új kihívásokkal kellett szembenézniük, mint a benzin- és rezsiárak növekedése, valamint a vásárlók elvárásainak változása. Az ágazat szereplői emellett az elmúlt időszakban a szolgáltatási színvonal általános romlásával is küzdöttek, mivel a vásárlók egyre többször találkoztak átirányított csomagokkal, elveszett küldeményekkel és nehezen elérhető ügyfélszolgálattal. Az e-kereskedelmi platformok ráadásul a közösségi média folyamatosan változó algoritmusaival és a hamis üzenetekkel kapcsolatos csalásokkal is szembe kell nézzenek, melyek tovább csökkenthetik a vásárlók bizalmát.
Mindezeken túl, a közelgő Black Friday és karácsonyi időszak újabb forgalomnövekedést hozhat, ami próbára teszi majd a szállítmányozási láncok rugalmasságát. Az, hogy az MPL újonnan kialakult pozíciója és a folyamatos piaci átalakulások milyen hatással lesznek a hazai csomagküldő szektorra, valószínűleg a jövő évi beszámolókból derül majd ki. A vásárlóknak érdemes különösen odafigyelniük a szállítási költségekre és a szolgáltatások rejtett díjaira, mivel az emelkedő költségek végül valószínűleg a fogyasztókra hárulnak majd.
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikusan bővül a second-hand piac Magyarországon: az iPhone és Apple Watch a legkelendőbbek
A second-hand készülékek piaca világszinten 12%-kal nőtt, de hazánkban is…
Tovább olvasom >Magyar e-kereskedők sikere a nemzetközi óriások nyomása ellenére: díjazták a hazai online piac kiemelkedő szereplőit
A hazai piac élénkítésére, a Growww Digital, a Digitális Kereskedelmi…
Tovább olvasom >Három jelentős különbség derült ki a Glamour-napok és a Black Friday magyarországi vásárlási szokásaiból
Az e-kereskedelem tovább erősödhet Magyarországon a közelgő nagy akciós időszakok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hegedüs Éva az EY Az Év Üzletembere Díj győztese
A Gránit Bank társalapítója és elnök-vezérigazgatója, Hegedüs Éva nyerte el…
Tovább olvasom >KPMG CEO Outlook 2024: az általános válságállóság megteremtésében rejlik a siker titka
A globális nagyvállalatok vezérigazgatóinak 72 százaléka továbbra is bízik a…
Tovább olvasom >Több ezer rászorulónak segített a PENNY
A PENNY idén is folytatta több mint tíz éve tartó…
Tovább olvasom >