Izgalmas időszak a magyar csomagküldő piacon: kihívások és átalakulások a szektorban
A magyarországi csomagküldő cégek az elmúlt években számos kihívással szembesültek, hiszen a pandémia alatt ugrásszerű növekedést követően most a visszatérő vásárlói szokások, a növekvő költségek és a piacra nehezedő új szabályozások alakítják a szektort – írja a Pénzcentrum.
Az e-kereskedelem erőteljes növekedését követően, márciusban a kormány bevezetett egy intézkedést, amely szerint a webáruházaknak kötelezően szerződniük kell a Magyar Postával is, így mostantól az MPL-t is fel kell ajánlaniuk a vásárlóknak. Ez a lépés tovább bonyolította a piaci helyzetet, ahol az MPL versenytársaként a GLS, a DPD, az UPS és más piaci szereplők folyamatosan igyekeznek új szolgáltatásokkal és versenyképes ajánlatokkal megőrizni helyzetüket.
A pandémia utáni időszakban a csomagküldő cégeknek olyan új kihívásokkal kellett szembenézniük, mint a benzin- és rezsiárak növekedése, valamint a vásárlók elvárásainak változása. Az ágazat szereplői emellett az elmúlt időszakban a szolgáltatási színvonal általános romlásával is küzdöttek, mivel a vásárlók egyre többször találkoztak átirányított csomagokkal, elveszett küldeményekkel és nehezen elérhető ügyfélszolgálattal. Az e-kereskedelmi platformok ráadásul a közösségi média folyamatosan változó algoritmusaival és a hamis üzenetekkel kapcsolatos csalásokkal is szembe kell nézzenek, melyek tovább csökkenthetik a vásárlók bizalmát.
Mindezeken túl, a közelgő Black Friday és karácsonyi időszak újabb forgalomnövekedést hozhat, ami próbára teszi majd a szállítmányozási láncok rugalmasságát. Az, hogy az MPL újonnan kialakult pozíciója és a folyamatos piaci átalakulások milyen hatással lesznek a hazai csomagküldő szektorra, valószínűleg a jövő évi beszámolókból derül majd ki. A vásárlóknak érdemes különösen odafigyelniük a szállítási költségekre és a szolgáltatások rejtett díjaira, mivel az emelkedő költségek végül valószínűleg a fogyasztókra hárulnak majd.
Kapcsolódó cikkeink
Csúcstechnológiás logisztikai központot nyitott a Picnic Németországban
A németországi Oberhausen városában nyitotta meg eddigi legfejlettebb e-kereskedelmi disztribúciós…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Magyarországon évente közel 16 milliárd forint veszteséget és több száz…
Tovább olvasom >Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemcsak nyári sláger: jegestea egész évben
A jegestea szegmens korábban jellemző szezonális jellege mára komoly átalakuláson…
Tovább olvasom >300 millió euróból bővítette lengyelországi gyártókapacitását a Beiersdorf
A német Beiersdorf 300 millió eurós beruházással bővítette a lengyelországi…
Tovább olvasom >Royal Mail-lel együttműködve csomagautomatákkal bővíti szolgáltatásait a brit Co-op
A Co-op az első brit kényelmi üzletlánc, amely új csomagautomata-hálózat…
Tovább olvasom >