Izgalmas időszak a magyar csomagküldő piacon: kihívások és átalakulások a szektorban
A magyarországi csomagküldő cégek az elmúlt években számos kihívással szembesültek, hiszen a pandémia alatt ugrásszerű növekedést követően most a visszatérő vásárlói szokások, a növekvő költségek és a piacra nehezedő új szabályozások alakítják a szektort – írja a Pénzcentrum.
Az e-kereskedelem erőteljes növekedését követően, márciusban a kormány bevezetett egy intézkedést, amely szerint a webáruházaknak kötelezően szerződniük kell a Magyar Postával is, így mostantól az MPL-t is fel kell ajánlaniuk a vásárlóknak. Ez a lépés tovább bonyolította a piaci helyzetet, ahol az MPL versenytársaként a GLS, a DPD, az UPS és más piaci szereplők folyamatosan igyekeznek új szolgáltatásokkal és versenyképes ajánlatokkal megőrizni helyzetüket.
A pandémia utáni időszakban a csomagküldő cégeknek olyan új kihívásokkal kellett szembenézniük, mint a benzin- és rezsiárak növekedése, valamint a vásárlók elvárásainak változása. Az ágazat szereplői emellett az elmúlt időszakban a szolgáltatási színvonal általános romlásával is küzdöttek, mivel a vásárlók egyre többször találkoztak átirányított csomagokkal, elveszett küldeményekkel és nehezen elérhető ügyfélszolgálattal. Az e-kereskedelmi platformok ráadásul a közösségi média folyamatosan változó algoritmusaival és a hamis üzenetekkel kapcsolatos csalásokkal is szembe kell nézzenek, melyek tovább csökkenthetik a vásárlók bizalmát.
Mindezeken túl, a közelgő Black Friday és karácsonyi időszak újabb forgalomnövekedést hozhat, ami próbára teszi majd a szállítmányozási láncok rugalmasságát. Az, hogy az MPL újonnan kialakult pozíciója és a folyamatos piaci átalakulások milyen hatással lesznek a hazai csomagküldő szektorra, valószínűleg a jövő évi beszámolókból derül majd ki. A vásárlóknak érdemes különösen odafigyelniük a szállítási költségekre és a szolgáltatások rejtett díjaira, mivel az emelkedő költségek végül valószínűleg a fogyasztókra hárulnak majd.
Kapcsolódó cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >