Izgalmas időszak a magyar csomagküldő piacon: kihívások és átalakulások a szektorban
A magyarországi csomagküldő cégek az elmúlt években számos kihívással szembesültek, hiszen a pandémia alatt ugrásszerű növekedést követően most a visszatérő vásárlói szokások, a növekvő költségek és a piacra nehezedő új szabályozások alakítják a szektort – írja a Pénzcentrum.
Az e-kereskedelem erőteljes növekedését követően, márciusban a kormány bevezetett egy intézkedést, amely szerint a webáruházaknak kötelezően szerződniük kell a Magyar Postával is, így mostantól az MPL-t is fel kell ajánlaniuk a vásárlóknak. Ez a lépés tovább bonyolította a piaci helyzetet, ahol az MPL versenytársaként a GLS, a DPD, az UPS és más piaci szereplők folyamatosan igyekeznek új szolgáltatásokkal és versenyképes ajánlatokkal megőrizni helyzetüket.
A pandémia utáni időszakban a csomagküldő cégeknek olyan új kihívásokkal kellett szembenézniük, mint a benzin- és rezsiárak növekedése, valamint a vásárlók elvárásainak változása. Az ágazat szereplői emellett az elmúlt időszakban a szolgáltatási színvonal általános romlásával is küzdöttek, mivel a vásárlók egyre többször találkoztak átirányított csomagokkal, elveszett küldeményekkel és nehezen elérhető ügyfélszolgálattal. Az e-kereskedelmi platformok ráadásul a közösségi média folyamatosan változó algoritmusaival és a hamis üzenetekkel kapcsolatos csalásokkal is szembe kell nézzenek, melyek tovább csökkenthetik a vásárlók bizalmát.
Mindezeken túl, a közelgő Black Friday és karácsonyi időszak újabb forgalomnövekedést hozhat, ami próbára teszi majd a szállítmányozási láncok rugalmasságát. Az, hogy az MPL újonnan kialakult pozíciója és a folyamatos piaci átalakulások milyen hatással lesznek a hazai csomagküldő szektorra, valószínűleg a jövő évi beszámolókból derül majd ki. A vásárlóknak érdemes különösen odafigyelniük a szállítási költségekre és a szolgáltatások rejtett díjaira, mivel az emelkedő költségek végül valószínűleg a fogyasztókra hárulnak majd.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát.…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >A GVH segít, hogy a Black Friday időszakában se érjen senkit kellemetlen meglepetés
Már javában dübörög a Black Friday, a boltok és webshopok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Coface: nehéz időszakban értek el növekedést a régió mamutvállalatai
Gyengén teljesítettek a közép- és kelet-európai régió országai tavaly: a…
Tovább olvasom >Egyre élénkebben foglalkoztatja a hazai vállalkozásokat a generációváltás
Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a…
Tovább olvasom >