Izgalmas időszak a magyar csomagküldő piacon: kihívások és átalakulások a szektorban
A magyarországi csomagküldő cégek az elmúlt években számos kihívással szembesültek, hiszen a pandémia alatt ugrásszerű növekedést követően most a visszatérő vásárlói szokások, a növekvő költségek és a piacra nehezedő új szabályozások alakítják a szektort – írja a Pénzcentrum.
Az e-kereskedelem erőteljes növekedését követően, márciusban a kormány bevezetett egy intézkedést, amely szerint a webáruházaknak kötelezően szerződniük kell a Magyar Postával is, így mostantól az MPL-t is fel kell ajánlaniuk a vásárlóknak. Ez a lépés tovább bonyolította a piaci helyzetet, ahol az MPL versenytársaként a GLS, a DPD, az UPS és más piaci szereplők folyamatosan igyekeznek új szolgáltatásokkal és versenyképes ajánlatokkal megőrizni helyzetüket.
A pandémia utáni időszakban a csomagküldő cégeknek olyan új kihívásokkal kellett szembenézniük, mint a benzin- és rezsiárak növekedése, valamint a vásárlók elvárásainak változása. Az ágazat szereplői emellett az elmúlt időszakban a szolgáltatási színvonal általános romlásával is küzdöttek, mivel a vásárlók egyre többször találkoztak átirányított csomagokkal, elveszett küldeményekkel és nehezen elérhető ügyfélszolgálattal. Az e-kereskedelmi platformok ráadásul a közösségi média folyamatosan változó algoritmusaival és a hamis üzenetekkel kapcsolatos csalásokkal is szembe kell nézzenek, melyek tovább csökkenthetik a vásárlók bizalmát.
Mindezeken túl, a közelgő Black Friday és karácsonyi időszak újabb forgalomnövekedést hozhat, ami próbára teszi majd a szállítmányozási láncok rugalmasságát. Az, hogy az MPL újonnan kialakult pozíciója és a folyamatos piaci átalakulások milyen hatással lesznek a hazai csomagküldő szektorra, valószínűleg a jövő évi beszámolókból derül majd ki. A vásárlóknak érdemes különösen odafigyelniük a szállítási költségekre és a szolgáltatások rejtett díjaira, mivel az emelkedő költségek végül valószínűleg a fogyasztókra hárulnak majd.
Kapcsolódó cikkeink
Több ezer magyar webáruház válhat potenciális hirdetési felületté
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >Ezek lesznek 2024 karácsonyának slágerajándékai az eMAG-on
Az év végi hajrában egyértelművé vált, hogy mely termékek a…
Tovább olvasom >Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >További cikkeink
Működne Magyarországon a boltok elleni bojkott?
Az elmúlt napokban egyre nagyobb figyelmet kapott az a közösségi…
Tovább olvasom >Év promóciója 2025 verseny, felhívás és nevezés
A Trade magazin ismét versenyt hirdet az FMCG-szektor szereplői között…
Tovább olvasom >Mindent az EUDR-ről – tematikus oldal indult a Nébih weboldalán az erdőirtásmentes termékek felügyeletéről
Az erdőirtásmentes termékek forgalmazására (EUDR) vonatkozó uniós szabályok 2025. év…
Tovább olvasom >