Íz, szín és ár alapján választ bort a magyar
A magyar fogyasztók 95 százalékban magyar borokat vásárolnak és fogyasztanak, közel háromnegyedük pedig egyáltalán nem iszik külföldi bort – tudtuk meg Szabó Ádámtól, az Ital Magyarország marketingigazgatójától.
A hazai borfogyasztási szokások minden tekintetben elég széles spektrumon mozognak, vagyoni státusztól és kortól függetlenül, általánosságban azonban elmondható, hogy a magyarok elsősorban a mindennapi fogyasztás céljából vásárolnak borokat, s ezeket a legtöbbször szuper- és hipermarketekből szerzik be. A legnépszerűbb tételek, azaz az úgynevezett tömegborok egy-egy történelmi borvidékhez vagy borrégióhoz kapcsolódó, 500-1000 Ft közötti száraz fajtaborok.
A fiatalabb fogyasztók az átlagnál alacsonyabb tudással rendelkeznek a borokkal kapcsolatban, emellett árérzékenyek is. Különböző üzlettípusokban vásárolnak, inkább többször kevesebbet, több márkát kipróbálva. A kor előrehaladtával ezek az attitűdök megváltoznak; a nagyobb tudás mellett magasabb átlagár, megszokott márkák jellemzik a vásárlást, amit egy hónapban kevesebb alkalommal tesznek meg nagyobb áruházakban, nagyobb mennyiségeket a kosarukba téve. A magas és közepes vagyoni státusszal rendelkezők pedig előszeretettel vásárolnak borászatoknál és borszaküzletekben.
A vásárlási szempontok közül három fontos tényezőt emelt ki a marketingigazgató: a bor ízét, színét és árát. A rozék népszerűsége folyamatosan nő, és kevésbé jellemző rájuk a szezonalitás, ugyanis télen is előszeretettel vásárolják őket. A fehérborok közül prémium kategóriában a Sauvignon Blanc jelentős fejlődésen ment keresztül, a cserszegi fűszeres és az Irsai Olivér pedig minden árkategóriában nagyon népszerű.
Kapcsolódó cikkeink
Nyárindító bor és pezsgő ünnep a Szabadság téren
A nagy sikerű Bor & Pezsgő Fesztivál és Junibor Ünnep…
Tovább olvasom >A mostani fejlesztések évtizedekre meghatározhatják a borászat jövőjét
A magyar borászat jövőjét évtizedekre meghatározhatják a mostani fejlesztések, a…
Tovább olvasom >Borpromóciós támogatás segíti a hazai termelők piacra jutását
Hamarosan indul a hazai borok bel- és külföldi népszerűsítését segítő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >