Íz, szín és ár alapján választ bort a magyar
A magyar fogyasztók 95 százalékban magyar borokat vásárolnak és fogyasztanak, közel háromnegyedük pedig egyáltalán nem iszik külföldi bort – tudtuk meg Szabó Ádámtól, az Ital Magyarország marketingigazgatójától.
A hazai borfogyasztási szokások minden tekintetben elég széles spektrumon mozognak, vagyoni státusztól és kortól függetlenül, általánosságban azonban elmondható, hogy a magyarok elsősorban a mindennapi fogyasztás céljából vásárolnak borokat, s ezeket a legtöbbször szuper- és hipermarketekből szerzik be. A legnépszerűbb tételek, azaz az úgynevezett tömegborok egy-egy történelmi borvidékhez vagy borrégióhoz kapcsolódó, 500-1000 Ft közötti száraz fajtaborok.
A fiatalabb fogyasztók az átlagnál alacsonyabb tudással rendelkeznek a borokkal kapcsolatban, emellett árérzékenyek is. Különböző üzlettípusokban vásárolnak, inkább többször kevesebbet, több márkát kipróbálva. A kor előrehaladtával ezek az attitűdök megváltoznak; a nagyobb tudás mellett magasabb átlagár, megszokott márkák jellemzik a vásárlást, amit egy hónapban kevesebb alkalommal tesznek meg nagyobb áruházakban, nagyobb mennyiségeket a kosarukba téve. A magas és közepes vagyoni státusszal rendelkezők pedig előszeretettel vásárolnak borászatoknál és borszaküzletekben.
A vásárlási szempontok közül három fontos tényezőt emelt ki a marketingigazgató: a bor ízét, színét és árát. A rozék népszerűsége folyamatosan nő, és kevésbé jellemző rájuk a szezonalitás, ugyanis télen is előszeretettel vásárolják őket. A fehérborok közül prémium kategóriában a Sauvignon Blanc jelentős fejlődésen ment keresztül, a cserszegi fűszeres és az Irsai Olivér pedig minden árkategóriában nagyon népszerű.
Kapcsolódó cikkeink
Minden korty egy új fejezet – teljesen megújul és szintet is lép a BB bor- és pezsgőcsalád
A borkészítés minden fázisát elemezve és átgondolva, a legújabb trendeknek…
Tovább olvasom >Történelmi döntés: az Európai Bizottság jóváhagyta az első fenntarthatósági áregyezséget a borágazatban
Az Európai Bizottság első alkalommal foglalt hivatalosan állást egy fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Terjed a szőlő aranyszínű sárgaság: már a Somlói borvidéket is elérte a súlyos betegség
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) friss laboratóriumi vizsgálatai alapján immár…
Tovább olvasom >További cikkeink
A mai nappal feléljük a Föld erőforrásait, és ebben már vaskosan benne van valami, amire nem is gondolunk
Július 24-én van idén a globális Ovreshoot Day, vagyis a…
Tovább olvasom >Végre nálunk is kapható lesz az Amerikában már népszerű Grimace Shake
Július 24-én Magyarországon is bemutatkozik a McDonald’s egyik legkülönlegesebb shake-je,…
Tovább olvasom >Kiiktatja a mesterséges adalékokat a Cheetos és Doritos snackekből a PepsiCo
A PepsiCo mesterséges színezékek és ízesítők nélküli változatokat dob piacra…
Tovább olvasom >