Itthon és külföldön is egyre népszerűbbek a magyar gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 03. 28. 11:40

A magyar gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök iránti kereslet mind belföldön, mind külföldön jelentős. A Lidl Magyarország az elmúlt hat évben csak belföldön több mint 40 ezer tonna hazai gyorsfagyasztott terméket értékesített, az exporttal együtt pedig több mint 28 milliárd forinttal járult hozzá a hazai beszállítók sikereihez, ezáltal segítve őket a növekedésben és a nemzetközi piacra lépésben. A legkeresettebb termékek itthon és külföldön is a zsenge zöldborsó, a zöldségkeverékek, a babfélék és a morzsolt kukorica.

Lidl logo

A hazai termelők zöldségei és gyümölcsei kiváló minőségűek, a téli hónapokban azonban friss formában kevésbé elérhetőek. Ilyenkor a gyorsfagyasztott változatok remek alternatívát kínálnak, hiszen a hirtelen lehűtés miatt megőrzik vitamin-, ásványianyag- és rosttartalmukat, így egész évben biztosítják a kiegyensúlyozott étrendhez szükséges tápanyagokat. A Lidl ezért kiemelt figyelmet fordít arra, hogy vásárlóinak a lehető legjobb minőségű fagyasztott zöldségeket és gyümölcsöket kínálja széles választékban és kedvező ár-érték arányban, miközben a magyar termelőket is támogatja az értékesítésben és a külpiacokra való eljutásban.

Egyre népszerűbbek a magyar frissen fagyasztott termékek

A Lidl elkötelezett a magyar termékek és a hazai beszállítók támogatása mellett, és évek óta azon dolgozik, hogy helyzetbe hozza a magyar vállalkozásokat. A kiváló minőségű magyar gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök iránti kereslet mind a hazai, mind pedig nemzetközi szinten jelentős. 2024-ben a diszkontlánc közreműködésével több mint 14 ezer tonna frissen fagyasztott zöldség és gyümölcs került a bel- és külpiacokra egyaránt, ami 35%-os növekedést jelent az öt évvel ezelőtti adatokhoz képest, de az előző évhez viszonyítva is jelentős mértékben, 18%-kal nőtt az eladások száma.

„A magyar gyorsfagyasztott termékek iránt élénk exportpiaci igény mutatkozik, ami komoly fejlődési lehetőséget jelent a magyar beszállítók számára. Ennek eredményeként 2024-ben a hazai beszállító partnereink már 7 országba exportáltak gyorsfagyasztott zöldséget és gyümölcsöt mintegy 3,3 milliárd forint értékben, ami az előző évhez képest több mint 40%-os növekedést jelent. A külpiaci sikereket mutatja az is, hogy az elmúlt hat év során kizárólag az exportnak köszönhetően több mint 11,5 milliárd forint realizálódott a magyar beszállítóknál” – mondta Kovács Tibor, a vállalat élelmiszer-beszerzésért felelős ügyvezetője.

Az elmúlt hat évben 41-féle magyar gyorsfagyasztott zöldség és gyümölcs került a külföldi Lidl-áruházak polcaira, melyekből a legkeresettebbek a zsenge zöldborsó, a különböző zöldségmixek, a babfélék és a morzsolt kukorica. A vásárlók pedig többek között Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Horvátországban és Bulgáriában is megtalálhatják a kiváló minőségű magyar termékeket a polcokon.

A külpiaci sikerek mellett a belföldi piacon is jelentős eredményeket tudhat magáénak a diszkontlánc. Az elmúlt hat év alatt több mint 40 ezer tonna gyorsfagyasztott zöldséget és gyümölcsöt értékesített az áruházlánc. (x)

Kapcsolódó cikkeink