Itthon és külföldön is egyre népszerűbbek a magyar gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök
A magyar gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök iránti kereslet mind belföldön, mind külföldön jelentős. A Lidl Magyarország az elmúlt hat évben csak belföldön több mint 40 ezer tonna hazai gyorsfagyasztott terméket értékesített, az exporttal együtt pedig több mint 28 milliárd forinttal járult hozzá a hazai beszállítók sikereihez, ezáltal segítve őket a növekedésben és a nemzetközi piacra lépésben. A legkeresettebb termékek itthon és külföldön is a zsenge zöldborsó, a zöldségkeverékek, a babfélék és a morzsolt kukorica.
A hazai termelők zöldségei és gyümölcsei kiváló minőségűek, a téli hónapokban azonban friss formában kevésbé elérhetőek. Ilyenkor a gyorsfagyasztott változatok remek alternatívát kínálnak, hiszen a hirtelen lehűtés miatt megőrzik vitamin-, ásványianyag- és rosttartalmukat, így egész évben biztosítják a kiegyensúlyozott étrendhez szükséges tápanyagokat. A Lidl ezért kiemelt figyelmet fordít arra, hogy vásárlóinak a lehető legjobb minőségű fagyasztott zöldségeket és gyümölcsöket kínálja széles választékban és kedvező ár-érték arányban, miközben a magyar termelőket is támogatja az értékesítésben és a külpiacokra való eljutásban.
Egyre népszerűbbek a magyar frissen fagyasztott termékek
A Lidl elkötelezett a magyar termékek és a hazai beszállítók támogatása mellett, és évek óta azon dolgozik, hogy helyzetbe hozza a magyar vállalkozásokat. A kiváló minőségű magyar gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök iránti kereslet mind a hazai, mind pedig nemzetközi szinten jelentős. 2024-ben a diszkontlánc közreműködésével több mint 14 ezer tonna frissen fagyasztott zöldség és gyümölcs került a bel- és külpiacokra egyaránt, ami 35%-os növekedést jelent az öt évvel ezelőtti adatokhoz képest, de az előző évhez viszonyítva is jelentős mértékben, 18%-kal nőtt az eladások száma.
„A magyar gyorsfagyasztott termékek iránt élénk exportpiaci igény mutatkozik, ami komoly fejlődési lehetőséget jelent a magyar beszállítók számára. Ennek eredményeként 2024-ben a hazai beszállító partnereink már 7 országba exportáltak gyorsfagyasztott zöldséget és gyümölcsöt mintegy 3,3 milliárd forint értékben, ami az előző évhez képest több mint 40%-os növekedést jelent. A külpiaci sikereket mutatja az is, hogy az elmúlt hat év során kizárólag az exportnak köszönhetően több mint 11,5 milliárd forint realizálódott a magyar beszállítóknál” – mondta Kovács Tibor, a vállalat élelmiszer-beszerzésért felelős ügyvezetője.
Az elmúlt hat évben 41-féle magyar gyorsfagyasztott zöldség és gyümölcs került a külföldi Lidl-áruházak polcaira, melyekből a legkeresettebbek a zsenge zöldborsó, a különböző zöldségmixek, a babfélék és a morzsolt kukorica. A vásárlók pedig többek között Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Horvátországban és Bulgáriában is megtalálhatják a kiváló minőségű magyar termékeket a polcokon.
A külpiaci sikerek mellett a belföldi piacon is jelentős eredményeket tudhat magáénak a diszkontlánc. Az elmúlt hat év alatt több mint 40 ezer tonna gyorsfagyasztott zöldséget és gyümölcsöt értékesített az áruházlánc. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Új logisztikai központot nyitott a Lidl Portugáliában, Romániában pedig terjeszkedik
A német Lidl 115 millió eurós beruházással új logisztikai központot…
Tovább olvasom >Szennyeződés ellen, fenntarthatóság mellett
A tisztítószerek és takarítóeszközök piacán a fenntarthatóság, a technológiai fejlesztések…
Tovább olvasom >Ruhák, illatok, érzelmek
Hogyan lehet egy öblítő egyszerre hatékony, illatos és fenntartható? A…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje
A SPAR 1990-ben jelent meg a magyar piacon, és első…
Tovább olvasom >IDEAAL™: a forradalmi szuperfehérje – Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >Megújult a Cup Revolution: itt a RevoUnion
Új ernyőmárkával és kibővített portfólióval folytatja működését a Cup Revolution. A…
Tovább olvasom >