Itthon és külföldön is egyre népszerűbbek a magyar gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök
A magyar gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök iránti kereslet mind belföldön, mind külföldön jelentős. A Lidl Magyarország az elmúlt hat évben csak belföldön több mint 40 ezer tonna hazai gyorsfagyasztott terméket értékesített, az exporttal együtt pedig több mint 28 milliárd forinttal járult hozzá a hazai beszállítók sikereihez, ezáltal segítve őket a növekedésben és a nemzetközi piacra lépésben. A legkeresettebb termékek itthon és külföldön is a zsenge zöldborsó, a zöldségkeverékek, a babfélék és a morzsolt kukorica.
A hazai termelők zöldségei és gyümölcsei kiváló minőségűek, a téli hónapokban azonban friss formában kevésbé elérhetőek. Ilyenkor a gyorsfagyasztott változatok remek alternatívát kínálnak, hiszen a hirtelen lehűtés miatt megőrzik vitamin-, ásványi anyag és rosttartalmukat, így egész évben biztosítják a kiegyensúlyozott étrendhez szükséges tápanyagokat. A Lidl ezért kiemelt figyelmet fordít arra, hogy vásárlóinak a lehető legjobb minőségű fagyasztott zöldségeket és gyümölcsöket kínálja széles választékban és kedvező ár-érték arányban, miközben a magyar termelőket is támogatja az értékesítésben és a külpiacokra való eljutásban.
Egyre népszerűbbek a magyar frissen fagyasztott termékek
A Lidl elkötelezett a magyar termékek és a hazai beszállítók támogatása mellett, és évek óta azon dolgozik, hogy helyzetbe hozza a magyar vállalkozásokat. A kiváló minőségű magyar gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök iránti kereslet mind a hazai, mind pedig nemzetközi szinten jelentős. 2024-ben a diszkontlánc közreműködésével több mint 14 ezer tonna frissen fagyasztott zöldség és gyümölcs került a bel- és külpiacokra egyaránt, ami 35 százalékos növekedést jelent az öt évvel ezelőtti adatokhoz képest, de az előző évhez viszonyítva is jelentős mértékben, 18 százalékkal nőtt az eladások száma.
„A magyar gyorsfagyasztott termékek iránt élénk exportpiaci igény mutatkozik, ami komoly fejlődési lehetőséget jelent a magyar beszállítók számára. Ennek eredményeként 2024-ben a hazai beszállító partnereink már 7 országba exportáltak gyorsfagyasztott zöldséget és gyümölcsöt mintegy 3,3 milliárd forint értékben, ami az előző évhez képest több mint 40 százalékos növekedést jelent. A külpiaci sikereket mutatja az is, hogy az elmúlt hat év során kizárólag az exportnak köszönhetően több mint 11,5 milliárd forint realizálódott a magyar beszállítóknál”
– mondta Kovács Tibor, a vállalat élelmiszer beszerzésért felelős ügyvezetője.
Az elmúlt hat évben 41-féle magyar gyorsfagyasztott zöldség és gyümölcs került a külföldi Lidl áruházak polcaira, melyekből a legkeresettebbek a zsenge zöldborsó, a különböző zöldségmixek, a babfélék és a morzsolt kukorica. A vásárlók pedig többek között Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Horvátországban és Bulgáriában is megtalálhatják a kiváló minőségű magyar termékeket a polcokon.
A külpiaci sikerek mellett a belföldi piacon is jelentős eredményeket tudhat magáénak a diszkontlánc. Az elmúlt hat év alatt több mint 40 ezer tonna gyorsfagyasztott zöldséget és gyümölcsöt értékesített az áruházlánc.
Kapcsolódó cikkeink
Komolyan készül a nyárra a Lidl és az Aldi is
A Lidl és az Aldi is nagy nyári ruházati akcióval…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >Országszerte több mint 100 Lidl áruház csatlakozik az Élelmiszerbank Adománygyűjtéséhez
A Lidl Magyarország országszerte több mint 100 üzlettel csatlakozik a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a munkahelyi stabilitásérzet a fiataloknál
Visszaesés látható a dolgozó fiataloknál: a munkahelyüket csak 51 százalékuk…
Tovább olvasom >Május 19-től jön az új árrésstop a drogériákban – több ezer termék lehet érintett
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter bejelentése szerint május 19-én hatályba lép a…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >