Itthon és az EU-ban is gőzerővel halad az INBÉ-jelölés terjedése
A tervek szerint 2009-ig a teljes élelmiszerválaszték egyharmadán olvasható lesz a jelölés.
2007 nyarától Magyarországon
nyolc nagy élelmiszeripari cég – a Coca-Cola, a Danone Kft., a Kraft Foods, a
Kellogg's, a Mars, a Nestlé, a Pepsico és az Unilever – európai mintára
elindította az önkéntes INBÉ-jelölés (Irányadó Napi Beviteli Érték) rendszerét,
amely az Európai Unió élelmiszeripari konföderációja (CIAA) által kidolgozott
GDA (Guideline Daily Amount) szisztémán alapul és amely biztosítja, hogy a
fogyasztók az élelmiszerek energia és tápanyagértékeiről már az eladáshelyen
pontos, és egyszerűen összehasonlítható információkhoz jussanak.
Amikor a kezdeményezés
elindult – 2007. szeptemberében – az Európai Unió 27 országában már 640 márka
5.400 élelmiszercikkén alkalmazták az GDA-jelölést és tervek szerint 2007
decemberére már több mint 1.000 márka 8.300 terméke kerül a polcokra ezzel a
fogyasztóbarát jelöléssel ellátva.
A magyar fogyasztók az új
jelölési rendszerrel kapcsolatban egy információs honlapon is tájékozódhatnak.
A www.mitiseszemiszom.hu oldalon
nem csak az INBÉ címkékről lehet többet megtudni, de a fogyasztók segítséget
kaphatnak egy egészséges, kiegyensúlyozott étrend összeállításához is.
Magyarországon, EU mintára a
Táplálkozás, Életmód, Testmozgás (TÉT) Platform www.tetplatform.hu fogja össze azon
szereplők működését, akik célul tűzték ki, hogy hosszútávon megoldást
javasoljanak a kiegyensúlyozott és aktív életmód népszerűsítésére/
elősegítésére.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >