Magazin: Itt van az ősz, itt van újra a takarítás

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 10. 15. 13:37

Ősszel a rutintisztítás mellett az aprólékos nagytakarítás is a háziasszonyok feladata,
amihez az általános és a speciális tisztítószerek és eszközök arzenálját vetik be. Van olyan háztartás, ahol több mint 20-féle tisztítószer sorakozik a takarítószeres szekrényben.
Nem véletlen, hogy a márkagyártók is ekkorra időzítik újdonságaik bevezetését.

PT_takarit47_opt

Az Unilever tapasztalatai alapján nagytakarítások alkalmával a háziasszonyok nemcsak azokat a felületeket tisztítják meg alaposan, amelyek a mindennapokban szem előtt vannak, hanem a rejtett zugokat is.

– A karácsony előtti időszak is egyértelműen szezon, hiszen az ünnepek előtti bevásárlással, sütés-főzéssel általában hatalmas rendetlenséget csinálunk magunk körül, viszont karácsonyra szeretjük megvendégelni a családot, rég nem látott rokonainkat, barátainkat, tehát a rendrakás és a takarítás elengedhetetlen – mondja Kis Dalma, az Unilever Magyarország Kft. Customer & Shopper Marketing Managere.

Megoldások minden helyiséghez

– Általában elmondhatjuk, hogy egy átlagos háztartásban megannyi tisztítandó felület van, melyekre sokszor külön-külön jól bevált tisztítószereket használnak a háziasszonyok. Ugyanakkor van egy jelentős fogyasztói igény az egyszerűsítésre, az általánosan és hatékonyan használható megoldásokra – hangsúlyozza Erdődi Ágnes, a Henkel Magyarország Kft. brand managere.

Legyen szó kis- vagy nagytakarításról, a cél mindig ugyanaz: tiszta, rendezett környezet kialakítása.

– Ilyenkor az egyik legfontosabb művelet a fertőtlenítés. Késztetést érzünk arra, hogy mindent alaposan lemossunk, kimossunk, természetesen fertőtlenítőt is használva, hiszen tudjuk, hogy ezzel megvédhetjük családunkat a kórokozok által terjesztett betegségektől – világít rá a takarítás újabb aspektusára Kürti Viktória, a DunaPro brand managere.

A Vileda márka leginkább prémium takarítóeszközeiről híres, de választékában számos más háztartási kellék is felsorakozik, a kültéri és beltéri szárítóktól a vasalódeszkáig.

– Számunkra az egyik leghangsúlyosabb takarítási időszak az ősz. Több újdonsággal készültünk az idei szezonra, melyek közül megemlíteném a megújult törlőkendő-választékunkat, új 3Action partvisunkat és a Cleaning Robot takarítórobotunkat. A karácsonyi időszakot pedig az ajándékozás szempontjából emelném ki, hiszen rendkívül hasznos és szép eszközöket kínálunk vásárlóinknak – teszi hozzá Oláh Edit, a Vileda marketingmenedzsere.

A magyar piac jellegzetessége továbbra is az, hogy a fogyasztók folyamatosan és szisztematikusan keresik az akciós termékeket, a különböző összecsomagolásokat, mennyiségi ajánlatokat, fokozottan hangsúlyos az alacsony ár és a gazdaságos kiszerelés, a megfelelő ár-érték arány a kategóriában.

– Az elérhető ár az egyik elsődleges szempont a vásárlásnál, valamint, hogy a termék megbízható minőséggel rendelkezzen – jelenti ki Deli Károly, a Sarantis ­Hungary Kft. brand managere.

Általános és nagyfelület-tisztítók

Az általános tisztítószerek, nagyfelület-tisztítók kategóriája, bár csökkenő trendet mutat, továbbra is az egyik legnagyobb a tisztítószerek között. Az egyik legmeghatározóbb szereplő a Domestos fertőtlenítőszer 750 ml termékcsalád, ami az idei évben sikeresen növelte piacrészesedését mind MAT, mind YTD periódusban.

– Ehhez a szép eredményhez nagymértékben hozzájárult az, hogy egyre több fogyasztóban tudatosul, hogy ezek a termékek, mint ahogy reklámfilmünkben is bemutatjuk, a WC-n kívül sok más felületen és helyiségben is használhatóak, vagyis ez egy sokoldalú tisztítószer és hatásos fegyver a kórokozók ellen az egész házban – mutat rá az eredmények hátterére Kis Dalma.

A tisztítószerek piacán a Henkel több brandje jelen van, így a Clin márkával is jelentős piaci részt fed le. A szekrényben sorakozó tisztítószerek számának csökkentése, illetve a tisztítás, mint feladat egyszerűsítése érdekében a Clin márka Multi-­shine termékét kínálja a vásárlók számára, mely közel húszféle háztartási felületen ötvözi a gyors, kíméletes, hatékony tisztítást.

Minden háztartásban elengedhetetlen egy általános fertőtlenítőszer. Költség- és helyhatékony, hiszen több felület is kezelhető egyféle takarítószerrel, nem kell külön-külön minden egyes felületre más-más vegyszert tartani otthon.

– Természetesen a DunaPro a Clorox márkával segítségére van a háziasszonyoknak, hiszen a termék kiváló a nagytakarításhoz, legyen szó mosásról vagy tisztításról. A Clorox Fertőtlenítő Törlőkendő pedig a gyorsabb, rutinműveletek elvégzésére tökéletes választás – mutat rá a termékelőnyökre Kürti Viktória.

Speciális tisztítószerek

Az Unilever kategóriaelemzéséből kiderül, hogy a speciális tisztítószerek egyre inkább kezdik átvenni az általános tisztítószerek helyét a piacon, hiszen ezek speciális problémára lettek kifejlesztve, ráadásul általában rendkívül kényelmes is a használatuk.

– Növekszik például a WC-blokkok, a tisztító spray-k, valamint a használat után eldobható, tisztítószerrel átitatott törlőkendők iránti kereslet. Az idei évben mi is fókuszba helyeztük ezeket a szegmenseket, megújultak a Domestos törlőkendők és a Cif spray-k is, melyek, amellett, hogy használatuk egyszerű és praktikus, még a felületekhez is kíméletesek; a kosár nélküli Domestos Attax WC-blokk pedig a tavalyi sikeres bevezetés után idén is nagy népszerűségnek örvend. Az ősz beköszöntével különös figyelmet érdemel a magyar piacon is nagy sikert elért, újonnan megvásárolt márkánk, a Szavo Penész elleni szer, amelynek szezonja az esős, hideg időszak beálltával kezdődik – hívja fel a figyelmet Kis Dalma.

Az Unilever vásárlási szokások kutatása rámutat, hogy a tisztítószerekről hozott vásárlási döntés egy összetett, több tényezős folyamat. Korábban egyértelmű volt, hogy a boltban a vásárló a felhasználás helye szerint kereste a termékeket, míg mostanában egyre jobban előtérbe kerül az, hogy az adott tisztítószert milyen problémára használják. Különösen igaz ez a speciális termékeknél, mint például a penész elleni, kerámia- vagy inoxfelületre használt tisztítószerek.

A Henkel Bref márkája a WC higiénikus tisztaságát és frissességét szolgálja. A WC-frissítők piacán az elmúlt év azonos időszakához képest mind értékben, mind volumenben növekedést tapasztaltak.

– Új szegmensként jelentek meg a WC-tisztító csíkok, amelyek térhódítása egyre erősödik. A szegmensre jellemző az alacsonyabb fogyasztói ár alkalmazása – magyarázza a cikkcsoport sikerét Erdődi Ágnes.

A Henkel az új fogyasztói igényre válaszolva vezette be a Bref márka prémium termékei mellé legújabb újdonságát, a Bref WC-tisztító csíkot, amely kettős hatású: friss illatot és higiéniát biztosít.

A Henkel Clin márkája hagyományosan az ablaktisztítás szakértőjeként ismert a háziasszonyok körében.

– Bízunk benne, hogy hamar a háztartások kedvelt tagja lesz a Clin márkavonal legújabb, páramentesítő terméke is. Amint azt a neve is sejteti, rendszeres használatával az üveg- és tükörfelületek bepárásodását akadályozza meg, amellett, hogy egyben a felületet is tisztítja – hangsúlyozza Erdődi Ágnes.

A Reckitt Benckiser Kft. tudja, hogy a hatékonyság és a minőség rendkívül fontos a vásárlók számára, ennek köszönhető, hogy a prémium árazású Cillit Bang márka tartani tudta a piaci részesedését az elmúlt évek során is. Az innováció is nagymértékben hozzájárul a márka sikerességéhez.

– A Cillit Bang termékcsalád igyekszik kielégíteni a széles körű fogyasztói igényeket. Hab és folyékony tisztítószereket kínálunk, fürdőszobai tisztítószereink mellett penész- és zsíroldó spray áll a fogyasztók rendelkezésére megújult, vonzó csomagolásban – sorolja az általános jellemzőket Magyari Anna, régiós junior brand
manager.

A Cillit Bang idei újdonsága, a Cillit Bang Antibakteriális Aktív hab, júliusban került bevezetésre. Az aktív hab megtapad a csempén és más fürdőszobai felületeken is, így erőfeszítés nélkül, gyorsan érhető el a makulátlan tisztaság és higiénia ezeken a részeken.

Takarítási eszközök, kellékek

Ahogy a tisztítószereknél, úgy a takarítóeszközöknél is a specializáció figyelhető meg. A széttépett pólók, rongyok és újságpapírgombócok kora lejárt.

A Vileda az idei őszi nagytakarításkor jelentkező portörléshez, szekrények áttörléséhez számos új törlőkendőt vezetett be. A kendők csomagolása is beszédes, képek és hatalmas felirat jelzi a felhasználás területét.

A Vileda termékei hirdetésénél az online lehetőségeket is egyre szívesebben használja, legyen szó bannerről vagy közösségi médiáról. Főleg azoknál a termékeknél, ahol az edukáció fontos.

– Az eladáshelyi ösztönzést is fontosnak tartjuk, így a 3 főszezonban gyakran alkalmazunk hoszteszeket, hogy bemutassák, megszerettessék ezeket a cikkeket a vásárlókkal. A titok nyitja, hogy ha egyszer valaki kezébe veszi a Vileda terméket, biztos, hogy beleszeret – jelenti ki Oláh Edit.

A Sarantis Hungary Kft. által forgalmazott Domet márka számára az ősz és a tavasz egyaránt jelentős szereppel bír. Az őszi nagytakarítás során szignifikáns forgalomnövekedés tapasztalható a szivacsok, törlőkendők vagy felmosófejek, szettek forgalmában. Ilyenkor a fogyasztók előszeretettel választanak az eltérő felületek, helyiségek tisztítására, takarítására specializált kendőket, szivacsokat. Ilyen például a Domet Mikroszálas törlőkendő üvegfelületekhez vagy a Domet Fürdőszoba szivacs.

2013 második felében a Domet négy új nedves törlőkendővel bővítette széles termékportfólióját. A termékek csomagolása a partnerek számára is rendkívül előnyös, hiszen kis kiszerelésű kínálókartonban könnyen és gyorsan kihelyezhetők, segítik az egységes, rendezett polckép kialakítását.

– Print megjelenéseink mellett folyamatosan egyre nagyobb teret fognak kapni a különböző online megoldások. Ebben az évben megújítottuk a www.domet.hu oldalunkat, ahol modern, de mégis letisztult környezetben tájékozódhatnak a fogyasztók és a partnerek egyaránt a márka portfóliójáról, a termékek használati előnyeiről, valamint tisztítással, takarítással kapcsolatos tanácsokat is kaphatnak – hangsúlyozza Deli Károly.

Kapcsolódó cikkeink