OTP-felmérés: a megkérdezettek többségének tetszett a home office
Vége a hónapokon át tartó homa office-nak: a legtöbben már bejárnak a munkahelyeikre – írja a penzcentrum.hu. A munkavállalók érzékenyebbek az egészségügyi biztonságra, mint valaha. Egy friss felmérés kitöltőinek negyede jelezte mindössze azt, hogy teljes biztonságban érezné magát, ha vissza kellene térnie a korábban megszokott munkakörnyezetébe. A kitöltők háromnegyede határozottan elvárja a munkáltatójától, hogy mindig legyen kihelyezett kézfertőtlenítő az irodákban, a kitöltők több mint fele pedig annak örülne, ha a munkáltató a munkába járás valamelyik alternatív módját támogatná (pl. bicikli, autó, kisbusz). Bár a megkérdezettek 63%-a maszkot fog viselni mindenhol, ahol szükséges, azt 69%-uk nem szeretné, ha a munkahelyén, zárt térben is maszkot kellene hordania.
A maszkviselés és a tömeg kerülése beépül a magyarok közel 65%-ának életébe, és ha nem muszáj, nem tömegközlekedéssel utaznak – derült ki az OTP Bank megbízásából készített online felméréséből. A kitöltők 70%-a odafigyel majd az immunrendszerének erősítésére, 65%-uk pedig fokozottabban fog figyelni idős rokonaira, ismerőseire is. Az emberek többsége továbbá már elvárja, hogy gyakrabban legyen lehetősége az otthoni munkavégzésre – ezek a magyar munkavállalók tervei a koronavírus miatt otthon töltött hónapokat követően. A fentieket támasztja alá az is, hogy a kitöltők többsége kifejezetten pozitívan élte meg a home office-t.
A válaszadók 48%-a jónak tartja, hogy kevesebb személyes találkozóval, így kevesebb utazással, egyszerűbben megoldhatóvá váltak a tárgyalások, állásinterjúk. A digitális eszközökre való átállást is elfogadta a kitöltők közel fele, akik azt is megjelölték, mindezek megmaradhatnának a jövőben is.
Viszonylag sokan jelölték meg azt is pozitívumként, hogy csökkent a környezetszennyezés a kevesebb utazás és energiafelhasználás következtében. Erősen bizakodók a munkavállalók, kétharmaduk ugyanis úgy véli, gyorsan tud alkalmazkodni a munkahelyük a változásokhoz, így erre a jövőben is számíthatnak.
A bank belső felmérése szerint a home office-ról hasonlóan vélekednek saját munkavállalói is. A banknál a járvány csúcsidőszakában 4996 munkavállaló dolgozott ebben a formában, ami nagyjából 50 százalékos arányt jelent. Ugyan a hatékonyságával nagyon elégedettek voltak, de az is fontos tapasztalat, hogy az irodai környezet nyújtotta személyes interakciók, találkozások sok munkakörnél elengedhetetlenek a közös munkában.
A járványhelyzet tapasztalatai alapján jelenleg is vizsgáljuk, hogy mi lehetne majd az irodai és az otthoni munkavégzés ideális aránya hosszú távon. Ha egy munkakör lehetővé teszi, kollégáinknak a jövőben ugyanúgy lesz lehetősége otthoni munkavégzésre, ahogy korábban is, de az elmúlt hónapok tapasztalatait is be fogjuk építeni a home office szabályzatunkba. A munkavállalói elkötelezettség növelésében továbbá az egészségvédelmi szempontok, a kollégák fizikai és mentális védelme is kiemelten fontos területek lesznek a jövőben – mondta el Bertalan Imre, az OTP Bank HR igazgatója. Az online felmérés is visszaigazolja mindezt, a résztvevők 85%-a azt szeretné, ha munkáltatója figyelne arra, hogy aki koronavírus-gyanús tüneteket mutat, semmiképp ne dolgozzon egy légtérben az egészséges munkavállalókkal.
Az országos felmérésben az elvárt munkáltatói támogatások között helyet kaptak még a pszichológiai/mentális támogatások (14,8 %), a virtuális közösségi programok (11 %), valamint a korábban említett tömegközlekedési alternatíva támogatása (25 %) is.
A kutatásban résztvevők véleménye szerint a munkáltatók jövőbeni megítélése szempontjából kiemelt szempont lesz, hogy kiterjesztik-e az alkalmankénti otthoni munkavégzés lehetőségét szélesebb körben. A megkérdezettek 58%-a szeretné, ha többeknek lenne lehetősége otthonról dolgozni, a munkáltatók a közeljövőben ezzel könnyíthetnének a legtöbbet az életükön az elkövetkező időszakban. (penzcentrum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >