Itt is nőtt a drogéria piacrésze
Közel 38 milliárd forintért adtak el mosószert a kiskereskedelemben tavaly, 4 százalékkal nőtt a boltok bevétele az előző évhez viszonyítva. Mennyiséget tekintve mínusz 2 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum forgalom szerinti rangsorát vezető mosószer forgalma továbbra is eléggé koncentrált. Amíg a vegyi áruk összes értékben mért forgalmából a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre átlag 52 százalék jutott a múlt évben, addig mosószernél 70 százalék.
Néhány bolttípus piaci részesedése változott. Mint sok más vegyi kategóriánál, itt is emelkedett a drogéria mutatója, 11 százalékról 13-ra, a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–
2 500 négyzetméteres csatorna részaránya pedig 29-ről 30 százalékra, szintén értéket tekintve.
Csökkent viszont a 2 500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése 2 százalékponttal 40 százalékra. De kisebb lett az 51–200 négyzetméteres csatorna részaránya is, mégpedig 3 százalék.
Továbbra is stabilan erős a gyártói márkák pozíciója. Értékben mért piacrészüknél 90 százalékot regisztráltunk mind tavaly, mind egy évvel azelőtt.
Ami a tévéreklámköltést illeti: a Nielsen Közönségmérés Kft. által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve háztartási vegyi árura és kozmetikumra a piaci szereplők – hivatalos listaáron – 2015-ben 4,4 milliárd forintot költöttek, 22 százalékkal kevesebbet, mint tavalyelőtt. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Elstartolt a fesztiválszezon: a diákok is aktívabbak a munkakeresésben
Már javában tart az idei nyári szünet és a vele…
Tovább olvasom >A Lidl Magyarország állásfoglalása a GVH által indított versenyfelügyeleti eljárással kapcsolatban
A Lidl Magyarország a Gazdasági Versenyhivatal által megindított versenyfelügyeleti eljárással…
Tovább olvasom >Közös nyilatkozatban hívják fel a figyelmet a BIOEAST-tagországok a fenntartható természeti erőforrás-használathoz kapcsolódó kutatás és innováció fontosságára
A soros magyar EU-elnökség a BIOEAST kezdeményezéssel együttműködve magas szintű…
Tovább olvasom >