Itt is erősödtek a gyártói márkák

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 07. 05. 10:30

A Nielsen által mért női higiéniai termékek közül legnagyobb forgalmat az egészségügyi betét, a tampon és a tisztasági betét generálja. A három kategória együttesen több mint 14 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelemben tavaly, 4 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

Közös jellemzőjük, hogy a bolttípusok közül mindegyikük esetében a drogériára jut a legnagyobb rész az értékben mért eladásokból, bár az arányok különböznek.

Abban is hasonlítanak egymásra, hogy mindegyiknél nőtt a gyártói márkák részaránya a forgalomból, értéket tekintve.

Egészségügyi betétnél az éves piac 6 milliárd forint felett mozgott a legutóbbi két év során. Értékben 5, mennyiség szempontjából 2 százalékkal nőtt az eladás egyik évről a másikra.

Érték szempontjából a gyártói márkák piaci részesedése egészségügyi betétnél 84 százalékról 85-re emelkedett legutóbb egyik évről a másikra.

Tamponból 4 milliárd forint felett mozgott a piac a legutóbbi két év alatt. Értéket tekintve 4 százalékkal bővült a piac, mennyiségben pedig változatlan maradt múlt évben 2014-hez viszonyítva.

Szintén értékben a gyártói márkák piaci részesedése 87 százalékról 89-re nőtt egyik évről a másikra.

Tisztasági betétnél tavaly mind érték, mind mennyiség szempontjából 3 százalékkal bővült a piac 2014-hez képest. Így az éves piac megközelíti a 4 milliárd forintot.

Itt a gyártói márkákra 81 százalék jutott az értékben mért eladásokból tavaly, míg egy évvel korábban még csak 80 százalék volt.

Kapcsolódó cikkeink