Itt az új munkahelyi álom: papírmentes, stresszmentes és inspiráló

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 09. 26. 11:00
🎧 Hallgasd a cikket:

Kevés frusztrálóbb dolog van annál, mint amikor a munkahelyen a papírmunkára és az adminisztrációra megy el a munkaidő nagy része. Éppen ezért a munkáltatóknak és munkavállalóknak is érdeke, hogy olyan megoldást találjanak, amely tehermentesíti a kollégákat a papírmunkától, így több idejük marad kreatívabb, inspiráló feladatokra, amely a személyes fejlődést is jobban ösztönzi.

A digitalizáció és a papírmentes folyamatok bevezetése nemcsak az ügyfeleknek, hanem a dolgozóknak is jelentős könnyebbséget nyújthat. Sokan nem is gondolnák, de egy átlagos irodai dolgozó évente közel 10 000 lap papírt használ el – ez nagyjából egy kisebb fa teljes termése. Ráadásul egyes kutatások szerint a munkavállalók akár a munkaidejük harmadát is adminisztrációval, vagy felesleges megbeszélésekkel töltik, ami évente több mint 70 munkanapnak felel meg. A monoton feladatok csökkentésével több idő és energia marad azokra a tevékenységekre, amelyek valódi értéket teremtenek, ilyen az ügyfelekkel való személyes kapcsolat, szakmai fejlődés vagy az új ötletek kidolgozása.

„A K&H Bank kiemelten fontosnak tartja, hogy kollégái ne a papírmunkára hanem az értékteremtő feladatokra fordíthassák idejüket” – mondta Medvey Leila, a K&H Bank HR igazgatója. „A digitális megoldásokkal és a papírmentes működéssel nemcsak hatékonyabbá tehetők így a mindennapok, hanem inspirálóbb a környezet is, amelyben a munkatársak szakmailag még inkább fejlődhetnek és valódi kapcsolatot építhetnek az ügyfelekkel”

– fűzte hozzá a szakember.

A papírmentes, digitális és barátságos munkakörnyezet nem csupán technológiai újítás, hanem a munkavállalói élmény új szintje. Ez a modell hosszú távon a szakmai elégedettséget, motivációt támogatja.

„A Jövő bankfiókja az ügyfélélmény mellett a munkavállalói élményt is a középpontba helyezi”

– tette hozzá Kováts Norbert, a K&H lakossági hálózatfejlesztési vezetője. „A kollégák papírmentesen és pénztármentesen dolgozhatnak, minden tanácsadó biometrikus aláírással végzi feladatait. A modern, rugalmas és inspiráló környezet lehetővé teszi, hogy a munkatársak a személyes kapcsolatokra és a saját szakmai fejlődésükre koncentráljanak, miközben hatékonyan és könnyedén végezhetik mindennapi feladataikat. Az úgynevezett Digi zónák és a mobilis bútorzat további lehetőségeket biztosítanak együttműködésre, közösségi eseményekre.”

Kapcsolódó cikkeink