Itt az új magyar pezsgő, amit nem értékesítenek az ünnepek alatt
Új, prémium minőségű, magyar pezsgőmárka érkezett a hazai piacra, amelyet tudatosan nem értékesítenek az ital legnépszerűbb időszakában: december közepétől január elejéig. Az éves hazai pezsgőfogyasztás 70-80 százaléka ugyanis több éve változatlanul ebben az időszakban történik, közel felét pedig konkrétan az év utolsó napján fogyasztjuk el. Ezen a fogyasztói magatartáson változtatna a legújabb magyar pezsgőmárka tulajdonosa, Bárány Péter, akinek célja, hogy minél több hétköznapi élethelyzetben is megjelenjen egy-egy pohár pezsgő.
A pezsgő nem csupán alkalmi, és nem csupán üveggel kérhető ital – hangsúlyozza a Brebis, ami bár épp a napokban került forgalomba, néhány hét múlva felfüggesztik a terjesztését, hogy az ünnepek alatt senki ne juthasson hozzá a termékhez. A szokatlan döntés hátterében komoly szándék áll, mégpedig a hazai pezsgőkultúra megváltoztatása. Ugyanis míg a legtöbb európai országban évről évre több pezsgőt fogyasztanak, hazánkban még mindig szezonális, alkalmi italnak számít.
„A pezsgőpiacon ugyanaz a folyamat zajlik most, mint tíz éve a pálinkánál. Akkor a fogyasztók azt hitték, hogy pálinkáznak, pedig a többségük aromás szeszesital fogyasztott. Magyarországon a pezsgőnek egyáltalán nincs kultúrája. A fogyasztók többsége maximum szilveszterkor és akkor is csupán koccintáskor találkozik pezsgővel. Erre a célra teljesen felesleges lenne minőségi pezsgőt készíteni. Amíg a pálinkánál részben a pálinkafesztiválok segítettek abban, hogy az emberek megismerjék a jó pálinkát, és megtanulják helyesen fogyasztani, a pezsgő esetében a Brebis minősége és a pohárban való szervírozása hozhatja a nagy áttörést. – mondta a tulajdonos Bárány Péter, aki a Rézangyal pálinka egykori kereskedelmi igazgatójaként, illetve a Márton és Lányai pálinka társtulajdonosaként személyesen is végigkísérte az említett folyamatot.
A Brebis tradicionális eljárással készül, -Méthode Traditionnelle- amely a Champagne pezsgőkészítési módszert jelenti. A másodlagos erjesztés palackban történik, 24 hónapig. Ez a munkaigényes, összetett és hosszúra nyúló készítési folyamat lehetővé teszi, hogy ez az ital kiemelkedjen a piacon lévő pezsgők közül. A Brebis a belváros legnépszerűbb vendéglátóhelyein is kapható lesz, de csak pohárral, amelynek ára nagyságrendileg egy prémium minőségű whiskey-hez lesz hasonló. Felbontás után pezsgőzáróval több napig megőrzi a buborékokat. Üveges kiszerelésben pedig kizárólag online rendelhetünk magunknak, vagy küldhetünk barátainknak, üzlettársainknak. Ameddig a készlet tart.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenőben a pezsgőfogyasztás Németországban
Németországban az elmúlt tíz évben jelentősen visszaesett a pezsgőfogyasztás: 2023-ban…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >Magyar pezsgők sikere a 2024-es Pezsgő Világbajnokságon
Több magyar pezsgőpincészet is kiemelkedő eredményeket ért el a 2024-es…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >