Itt az új magyar pezsgő, amit nem értékesítenek az ünnepek alatt
Új, prémium minőségű, magyar pezsgőmárka érkezett a hazai piacra, amelyet tudatosan nem értékesítenek az ital legnépszerűbb időszakában: december közepétől január elejéig. Az éves hazai pezsgőfogyasztás 70-80 százaléka ugyanis több éve változatlanul ebben az időszakban történik, közel felét pedig konkrétan az év utolsó napján fogyasztjuk el. Ezen a fogyasztói magatartáson változtatna a legújabb magyar pezsgőmárka tulajdonosa, Bárány Péter, akinek célja, hogy minél több hétköznapi élethelyzetben is megjelenjen egy-egy pohár pezsgő.
A pezsgő nem csupán alkalmi, és nem csupán üveggel kérhető ital – hangsúlyozza a Brebis, ami bár épp a napokban került forgalomba, néhány hét múlva felfüggesztik a terjesztését, hogy az ünnepek alatt senki ne juthasson hozzá a termékhez. A szokatlan döntés hátterében komoly szándék áll, mégpedig a hazai pezsgőkultúra megváltoztatása. Ugyanis míg a legtöbb európai országban évről évre több pezsgőt fogyasztanak, hazánkban még mindig szezonális, alkalmi italnak számít.
„A pezsgőpiacon ugyanaz a folyamat zajlik most, mint tíz éve a pálinkánál. Akkor a fogyasztók azt hitték, hogy pálinkáznak, pedig a többségük aromás szeszesital fogyasztott. Magyarországon a pezsgőnek egyáltalán nincs kultúrája. A fogyasztók többsége maximum szilveszterkor és akkor is csupán koccintáskor találkozik pezsgővel. Erre a célra teljesen felesleges lenne minőségi pezsgőt készíteni. Amíg a pálinkánál részben a pálinkafesztiválok segítettek abban, hogy az emberek megismerjék a jó pálinkát, és megtanulják helyesen fogyasztani, a pezsgő esetében a Brebis minősége és a pohárban való szervírozása hozhatja a nagy áttörést. – mondta a tulajdonos Bárány Péter, aki a Rézangyal pálinka egykori kereskedelmi igazgatójaként, illetve a Márton és Lányai pálinka társtulajdonosaként személyesen is végigkísérte az említett folyamatot.
A Brebis tradicionális eljárással készül, -Méthode Traditionnelle- amely a Champagne pezsgőkészítési módszert jelenti. A másodlagos erjesztés palackban történik, 24 hónapig. Ez a munkaigényes, összetett és hosszúra nyúló készítési folyamat lehetővé teszi, hogy ez az ital kiemelkedjen a piacon lévő pezsgők közül. A Brebis a belváros legnépszerűbb vendéglátóhelyein is kapható lesz, de csak pohárral, amelynek ára nagyságrendileg egy prémium minőségű whiskey-hez lesz hasonló. Felbontás után pezsgőzáróval több napig megőrzi a buborékokat. Üveges kiszerelésben pedig kizárólag online rendelhetünk magunknak, vagy küldhetünk barátainknak, üzlettársainknak. Ameddig a készlet tart.
Kapcsolódó cikkeink
Nemzetközi szinten csökken, itthon nő a pezsgőfogyasztás
A pezsgő mindig is a luxus szimbóluma volt, amelyet az…
Tovább olvasom >Hungaria-partnertalálkozó
Partnertalálkozóval ünnepelte a Hungaria pezsgőmárka 70 éves születésnapját. A május…
Tovább olvasom >Nyárindító bor és pezsgő ünnep a Szabadság téren
A nagy sikerű Bor & Pezsgő Fesztivál és Junibor Ünnep…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A szőlőt sem kíméli a klímaváltozás, a hatásait azonban mérsékelni lehet a Syngenta szerint
A mintegy 58 ezer hektáron zajló szőlőtermesztés a termőterület csökkenése…
Tovább olvasom >