Itt az Extreme Digital-eMAG Kft
Pontosabban szeptember elejétől. Ez lesz az eMAG webáruházat kezelő Dante International Kft új neve. Ezzel az összefonódás iránya is feltehetően eldőlt. És közben beállt webfűszeresnek, tolja a webes szupermarketjét is.
Még 2019 márciusában röppent fel a hír, hogy a magyar webpiac két óriása, a különféle toppok dobogóin tanyázó eMAG és az Extreme Digital összefonódik. Vannak persze más óriások is, hiszen ott az élbolyban a Media Markt, és egy méricskélésben például a Tesco is okozhat még meglepetést az online toppok világában.
A GVH 2019 október 19-én jelentette be, hogy engedélyezte a Dante International Kft irányításszerzését az Extreme Digital felett. A GVH azzal indokolta a két webnagyság összeolvadásának engedélyezését, hogy a műszaki cikkek piacán az online és a hagyományos bolti kereskedelem nem különülnek el, azok egységes piacot alkotnak, a felek együttes részesedése pedig alacsonyabb 20%-nál.
Így az eMAG webáruházát kezelő Dante International Kft át is vette az Extreme Digital irányítását. Ezzel az addig éppen magyar tulajdonú E-Digital a bukaresti bejegyezésű, de dél-afrikai tulajdonú céghez jutott (az E-Digital volt már előtte dél-afrikai tulajdonban).
Találgatások özöne zúdult a webpiacra a hogyanról. A cégközlöny legfrissebb információja egy döntő fordulatot jelez azzal, hogy szeptembertől a Dante International Kft új neve Extreme Digital – eMAG Kft lett. A két webáruház ma még ugyan változatlan formában működik, bár az edigital.hu mintha rövidebb távon lenne görgethető lefelé, de ez csak egy futó benyomás. A névváltoztatás augusztus 24-i keltű bejegyzés.
Ez a tulajdonosi névváltoztatás azért sejtet egy nagyobb horderejű változást, az irányítási jogokat gyakorló cég nevében az Extreme Digital cégnév megjelentetésével (amit így nem elvetni, hanem megőrizni szándékoznak). Így már nem sok értelme van az Extreme Digital Kft önálló fenntartásának. Ezt támasztja alá, hogy az Extreme Digital két magyar vezetője, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula már korábban, 2019-ben, a GVH jóváhagyást követően beült az eMAG vezetésébe, de fordítva is ez történt, két eMAG vezető beült az ED vezetésébe. Ami így már mindenképpen felesleges irányítási párhuzam.
A budapesti jegyzésű Dante International Kft egyébként 2019 áprilisától a világháló-portál főtevékenységét lecserélte csomagküldő, internetes kiskereskedelemre (korábban a kedves magyar webes vásárló közvetlenül a bukaresti Dante International céggel szerződött, oda is fizetett, ezt követően a magyar bejegyzésű cég kasszírozott).
Az eMAG 2020 júniusában megnyitotta egy szem hagyományos boltját Budapesten. Tevékenységi körét egyebek mellett egyes cikkek nagykereskedelmével, játék kiskereskedelemmel és italkereskedelemmel, ráadásul egyes élelmiszerek kereskedésével is bővítette időközben.
Az eMAG belevetette magát az élelmiszeres webkereskedelembe is
De a Extreme Digital nem. Jelenleg csak becsülni lehet, így 150 milliárd forint nagyságrendű lehet az élelmiszerek webáruházas piaca (a legutóbbi éves statisztikában kimutatott 700 milliárd forint feletti webpiacon). És úgy tűnik, a már ott ügyködők folyamatosan szélesítik a kiszállítás körét, mellettük pedig lépkednek piacra az új webfűszeresek. Az eMAG is beállt a sorba, májusban.
Szupermarketjében jelenleg különféle tartós (hűtést nem igénylő) étekféleségeket kínál (például tészta, konzerv, liszt, só, üdítő). De hát messze nincs egyedül, hiszen ezt a műfajt a G’Roby kezdte, a CBA, az Auchan és a Tesco folytatta, jött a Spar is, és nekik azért jókora előnyük a saját hagyományos bolt is, ráadásul ott van egy sor más kisebb webfűszeres cég is. Még a Coop is kóstolgatja a webet.
(blokkk.com)
Kapcsolódó cikkeink
GVH-elnök: A magyar nyelvi modellek fejlesztése nemzeti szuverenitási kérdés
Szakmai egyeztetésen fogadta Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
Z generáció: Épphogy kijönnek a fizetésükből, mégis félretesznek
„Lusták, felelőtlenek, nem érdeklik őket a pénzügyek!” Ehhez hasonló sztereotípiákkal…
Tovább olvasom >Törökszentmiklóson nyílik a JYSK legújabb áruháza, amelynek alkalmából ismét egy civil szervezetet támogat a vállalat
Augusztus 13-án Törökszentmiklóson nyílik a JYSK legújabb áruháza, amely hazánkban…
Tovább olvasom >A „zsugorodó termékek” nyomában – Magyarország élen jár a shrinkflation szabályozásban
A DLA Piper legfrissebb jelentése, az International Shrinkflation Guide, átfogó…
Tovább olvasom >