Itt az első magyar beszállítói kutatás: ilyennek látják a magyar cégek az alvállalkozóikat

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2021. 09. 22. 11:19

A magyar vállalkozások döntő többségének a logisztika (31%), a könyvelés és bérszámfejtés (28%), illetve az építőipari munkák (21%) kapcsán van szüksége alvállalkozókra. A partnerek bevonása során elsősorban a megbízhatóságot és a jó referenciákat értékelik, illetve leginkább ismerettség és ajánlások révén keresnek alvállalkozókat – derül ki a  Brillit.com 400 hazai cég körében végzett felméréséből.

 

Ingyenes üzletfejlesztési platform segíti a vállalkozások egymásra találását

A kis- és középvállalkozásoknak sokszor azzal akad gondjuk, hogy egyáltalán feltűnjenek potenciális üzleti partnerként a céges beszerzések radarján. A felmérést készítő Brillit.com a kutatás eredményeinek ismeretében erre kínál megoldást: az egyedülálló és ingyenesen elérhető üzletfejlesztési platformon pillanatok alatt egymásra találhatnak a vállalkozások.

Ingyenes, interaktív cégkatalógus

Saját tapasztalatok alapján pattant ki a Brillit.com ötlete a platformot létrehozó fejlesztők fejéből: vállalkozóként egyre nagyobb kihívást jelentett számukra az új, minőségi üzleti kapcsolatok kialakítása, illetve a partnerhálójuk – és persze üzleti eredményeik – bővítése. Ezért tűzték ki célul egy olyan online üzleti közösség létrehozását, amely egyfajta interaktív digitális cégkatalógusként segíti a beszállítók és a megrendelők közötti kommunikációt, illetve a sikeres együttműködést az ajánlattételtől a szerződéskötésig. A portálon ingyenesen regisztrálhatnak a cégek, elkészíthetik saját profiljukat és egyetlen kattintással kérhetnek ajánlatot több potenciális alvállalkozótól vagy éppen új partnerként pályázhatnak egy induló projektre – később pedig visszajelzést adhatnak a közös munkáról. A most számos új funkcióval bővülő Brillit.com egy a magyar piacon egyedülálló beszállítói felmérést készített, hogy még hatékonyabban tudja támogatni az “üzleti párkeresést”.

Logisztika, könyvelés, építőipar – az alvállalkozói piac királyai

A Brillit összesen 400 hazai céget kérdezett meg arról, hogy milyen gyakran és milyen típusú feladatokat szerveznek ki, illetve milyen preferenciákkal és felületeken keresnek alvállalkozókat. A válaszadó cégek 66%-a dolgozik együtt valamilyen rendszerességgel külső partnerekkel, közülük 15% évente, 6% félévente, 2% pedig folyamatosan kutat új üzleti kapcsolatok után, azonban nem ritka a projektalapú megbízás sem (5%). Arra a kérdésre, hogy mely területeken merül fel leggyakrabban az igény külső szolgáltató bevonására, egyöntetű válaszok érkeztek: a vállalkozások döntő többségének a logisztika (31%), a könyvelés és bérszámfejtés (28%), illetve az építőipari munkák (21%) kapcsán van szüksége külső erőforrásokra, míg az IT és a szoftverfejlesztés (12% és 5%) hátrébb végzett a sorban.

Éppen ezért lehet rossz hír, hogy tapasztalataik szerint a legtöbb nehézségbe éppen ezeken a területeken (a válaszadók szerint kiemelten az építőiparban) ütköznek a vállalkozások, amikor beszállítót keresnek. Mivel az elhúzódó beszerzések hosszabb távon az üzletfolytonosságot és akár a profitszerzést is veszélyeztethetik, igazán nagy szükség mutatkozik arra, hogy elgördüljenek ezek az akadályok az útból, és minél zökkenőmentesebben és gyorsabban köttethessenek meg az új üzletek. A Brillit.com megújuló felületén ezentúl regisztráció nélkül is elérhető lesz az interaktív digitális cégkatalógus, így akár azonnal elindulhat a kapcsolatépítés, illetve a vállalatok és szabadúszók pillanatok alatt benyújthatják árajánlatukat a megrendelőknek.

Az alvállalkozó kiválasztásainak szempontjai: megbízhatóság, referencia, ár

A felmérésben résztvevő cégek leginkább a megbízhatóságot (47%), a referenciákat (44%) és az árat (40%) tekintik elsődleges döntési szempontoknak a külső partnerek kiválasztásánál, és csak ezután következik a szakértelem (17%) a listán. Érdemes azonban azt is megjegyezni, hogy a válaszadók még az ajánlásoknál is lényegesebbnek ítélték a pályázó cég kommunikációját (6%), amiből egyértelműen kiderül, hogy az üzleti kapcsolatoknál kiemelten fontos a láthatóság, és az, hogy könnyen és gyorsan elérhető információkat kapjanak az együttműködés iránt érdeklődő megbízók. A magánvállalkozók, illetve a mikro- és kisvállalkozások esetében azonban ez nem mindig magától értetődő a hiányzó erőforrások miatt, így ez a kör gyakran észrevétlen marad a céges beszerzéseken.

Ezért is van óriási értéke annak, hogy a regisztráló cégek saját profiloldalt hozhatnak létre, melyen megadhatják elérhetőségeiket, a legfontosabb háttérinformációkat, de logójukkal teljesen személyre is szabhatják az oldalt, mely saját URL-lel rendelkezik és tulajdonképpen egyszerűsített honlapként funkcionál. Innentől kezdve a vállalkozások bármilyen üzleti kapcsolatépítésnél, pályázatnál vagy együttműködésnél hivatkozhatnak erre a profilra, sőt, a közösségi média felületeken is megoszthatják azt. A felhasználók a megújult Brillit.com-on ezentúl közvetlenül is kapcsolatba léphetnek egymással egy chatfelületen, ehhez elegendő egy felkérést küldeniük a rendszerben a kiszemelt cégnek, és máris indulhat az üzleti célok egyeztetése. Az online platform a jövőben is folytatja a közösségépítő funkiók fejlesztését, távlati célja pedig az, hogy az induló, kisebb vállalkozások, közintézmények, civil szervezetek és a beszállítókat kereső nagyobb cégek után a magánszemélyeket is bevonja az “üzleti párkeresésbe”.

 

Kapcsolódó cikkeink